close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 307: Rattel na herstart .

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 143 PK Automaat

Hallo ,

Sinds ik de auto gekocht heb hebben ze de auto afgeleverd met 10W40 olie , na problemen wegens inhouden bij koude start etc en die ratel is er 5W40 in gedaan . Nu houdt de auto niet meer zo erg in .

Alleen het volgende probleem is er nog . Als ik de auto koud start loopt alles perfect , je hoort hem iets tikken maar dat zal wel door de dunnere olie worden veroorzaakt . Nadat ik een stuk gereden heb en de auto op temperatuur is geweest en hem dan uit zet en 30 min of langer wacht krijg ik een ratel van een paar seconden (ligt eraan hoelang ik wacht) .

Wie weet wat dit kan zijn ? De auto gaat binnenkort terug onder garantie .

307 XSI 2.0 Automaat met 70.000km op de teller .

hier een video op Youtube

http://www.youtube.com/watch?v=2TFG-s6YO...

Alvast Bedankt

Geplaatst door

Donnos (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

lijkt inderdaad op het zich vullen van de stoters, opzich niets mis mee

oldtimer 0
badge

13 jaar

inderdaad klinkt als de stoters
die kan het probleem geven van inhouden en niet stabiel lopen
bij koude motor is dit vaker het probleem dan bij warme
als je goed luisterd zou je in staat zijn op te bepalen waar de ratel ongeveer van daan komt (welke cilinder en bovenin)

bij de eerste 2.0 in 307 nog is het bekend ratel geluid te krijgen bij start na wat langere tijd
dit komt omdat de stoters niet perfect zijn is toen gebleken er zijn toen andere stotters voor beschikbaar en dat is dan van een 1.8l variand van deze motor

als je laatste acht van chassisnummer geeft kan ik(en andere ook) even snel zien of inderdaad het bovenstaande op de auto ook geld
dit moet je dan echt binnen de garantie laten vervangen dit ivm 16x stoters 500euro kost dat is nog ex distirbutie-set, waterpomp (altijd advies om te doen, verplicht als deze kapot is) en vloeibare pakking
waarschijnlijk is de stoter van de slechte variand en dus info flash beschikbaar mogelijk dat probleem is verergerd door de verkeerde olie 5w40 is een van de enige olie soorten die hierin mag

dus laatste acht van chassisnummer en we weten meer
ps stoters van dealer pakken, met imitatie heb ik bij een volvo slechte ervaring mee gehad (bleek niet perfect te zijn 1tje, toen die van volvo zelf erin en probleem weg)

volgens mij geldt dat stoterverhaal niet voor een ew10a waar we hier mee te meken hebben. lijkt mij,(maar is zo natuurlijk lastig te beoordelen) op een ratelende nokkeasversteller. iig motorsoftwareudate uitvoeren, en als nodig versteller laten vervangen.

harry4203 2655
badge vip badge

13 jaar

Ik denk zelf ook dat het de nokkenasversteller is toen ook bij de bekende alfa twinspark motoren mee gemaakt . Hij gaat woensdag terug naar de Alfa Romeo garage waar ik hem gekocht heb .

De laatste 8 cijfers zijn : 84458276

Donnos 0

13 jaar

zoals je het zegt denk ik dat je het geluid beste hoort bij de distirubtie kap
info flash voor klepstoters staat er inderdaad niet tussen
wel info flash van de inlaatnokkenasverstelling
oplossing herprogrammeren van de electronische eenheid motor

van opr-nummer 11259 (staat op het sticker waar ook je bandenspanning vermeld staat)
is nieuwe software af-fabriek toegepast
voor bedrijf valt dus het mee

Hey trucker0werner ,

Heb effe die sticker na gekeken , er staat een nummer

1058089

10518

KGAD
5134

Dus nieuwe software en dan moet het probleem opgelost zijn ?

Donnos 0

13 jaar

bij jouw is het 1058089 je dam-nummer (franse noemen het opr-nummer)
laatste twee kun je altijd af halen en is meestal ook 89 ben het ff kwijt dacht dat dit was van waar hij gemaakt is
10580 is onder de 11259
dus mogelijk zit er verkeerde software versie in
nieuwe software en proberen/kijken
als hij kapot is heb je denk ik ook storing erop

dus laat neem contact op met alfa romeo dealer waar je hem gekocht hebt
dit ivm je nu weet dat eerste wat je moet proberen is herprogrammeren
dit betekend dat hij altijd naar de dealer toe moet

verder moet je de auto een dag van te voren neer zetten zodat ze de auto in de werkplaats staat
volgende dag moeten ze vroeg beginnen met herprogrammeren en dan alles opnieuw intialiseren
hiervoor moet namelijk motor kouder dan 30graden zijn
en daarom kun je beter bij peugeot dealer neerzetten dan bij de zaak waar je hem gekocht

dus ff vragen hoe je dit gaat regelen
denk dat dealer voor alleen het herprogrammeren deze week met moeite en volgende week zeker tijd voor vrij kan maken om het te doen
warm draaien duurt langer dan herprogrammeren,
verder is laptop ook tijd voor nodig op software erop te zetten en daarna paar minuten op en van contact
dit gebeurt tussendoor terwijl monteur iets anders heeft

Inmiddels zegt de Alfa Romeo/Subaru dealer dat ze de auto naar de Peugeot dealer hebben gebracht daar hebben ze een software update door gevoerd , kleppenstoters of bekers kunnen het niet zijn had de Peugeot dealer gezegd . Ben benieuwd ik ga de auto morgen ophalen , kan ik die Subaru Trezia leen auto gelukkig terug brengen .

Donnos 0

13 jaar

Probleem is niet opgelost na een update . Ik begin er erg aan te twijfelen of er wel de juiste olie in zit .... De automaat schakeld wel een heel stuk soepeler .

Donnos 0

13 jaar

dat is jammer
alle zaken die peugeot heeft aangegeven dat hier betrekking op heeft is nu helaas gedaan

andere olie en 16x klepstottters zijn inderdaad een optie nu
zelfde als de nokkenasversteller

blijft gok werk en ik durf nu niet te zeggen wat het is en de defenitieve oplossing is

De andere peugeot dealer had het over de distributieriem die dit ook kon veroorzaken ?

Donnos 0

13 jaar

Heeft deze dealer het geluid ook gehoord? Blijft lastig om het geluid te ontcijferen middels een filmgeluidje/fragment. Een distributieriem die dit kan veroorzaken lijkt me sterk. Wellicht bedoelen ze de poelie VVT die door de distributieriem aangedreven wordt?
Het enigste waar over gesproken wordt is geluiden van de variabele inlaatnokkenas verstelling (VVT) sterker bij lagere temperaturen = update.

hans4074 0
badge

13 jaar

Bij koude motor heeft hij het ratelde geluid juist weer niet , dus alleen al ik de auto warm heb gereden en dan na een half uurtje of iets lang weer start .

Donnos 0

13 jaar

Probleem is na Bovag bemidddeling eindelijk opgelost . De nieuwe nokkenasversteller heeft het probleem opgelost .

Donnos 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.