auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 207 CC: Emissie storing

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1600

Peugeot 207 CC van 2008 geeft af en toe emissiestoring weer en gaat ook het oranje lichtje (motorblok) branden .
Soms blijft hij dan goed rijden , soms begint hij dan te schudden en te trillen en houdt zich in of je nu plankgas geeft of niet , geraakt niet vooruit .
Als je dan effe de auto afzet en terug start , is het probleem meestal over maar melding en lichtje blijft . Is met tussenpozen dat ik die melding krijg .
Als ik de auto afzet gaat ook die koelventilator onder de kap serieus loeien voor een paar minuten .
Geraakt precies oververhit .
Ik hoorde al dat ik de computer moet laten uitlezen ; maar nu is mijn vraag , doe ik dat bij een peugeot verdeler of in een bosch service punt ?
Ik ben van belgie .
Ook las ik een bericht op autointernationaal.nl van september 2006 met als titel , Peugeot met de billen bloot bij Radar .
Gaat over die emissiestoring .
Wat mag ik daarvan verwachten ?

Geplaatst door

Peugeot 13 (0)

al 8 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Kan je bijna overal laten uitlezen, evt zelf met zo'n goedkoop ding van ebay.

De melding die je nu krijgt is een algemene melding, zegt zelf niks. Kan alles zijn van een opgerekte distributieketting tot simpelweg bougies die al te lang zitten. Zonder uitlezen weet je niks.

JGC 235

5 jaar

JGC @ , ik heb hem laten uitlezen door garage peugeot .
Ze zeiden me dat ze het uitgelezen hadden en eens de aansluitstekkers bobbines hadden verwisseld en de code hadden verwijdert .
Mocht ik het nog voor hebben werd er gezegd , dan zou ik mijn auto eens een dagje moeten missen .
Op de factuur stond : uitlezen computer 10 euro + uurloon hoge techniciteit 30 euro + 8,40 euro BTW = 48,40 euro .
Die 50 euro dat is al weggesmeten geld want 2 dagen later had ik het terug .
Moet ik daarvoor nu een ganse dag mijn auto missen ?
Ik vraag al 3 dagen aan de garage welke code er precies op kwam ; nog geen antwoord .
Als ik de code heb , zal ik deze hier eens vermelden .
Heb je dat artikel gelezen van , met de billen bloot bij Radar ? Wat denk jij daarvan ?
Ik heb de directeur , wencke Fassbender van peugeot nederland aangesproken daarover en ze liet me weten dat ze sedert 2014
peugeot heeft verlaten . Want zij gaf de toestemming als het om een uitgerekte distributieketting gaat , peugeot de gemaakte kosten terug betaald , internationaal peugeot .

Peugeot 13 0

5 jaar

Zo te horen heb je mogelijk last van misfires. Een misfire is het ontbreken van een verbranding.
Dat zou aan de ontsteking (bougie/bobine) kunnen liggen, maar er zijn nog veel meer oorzakan.
Soms heb je bij onderzoek geluk en vindt je bij de 1e test al het probleem, meestal ben je wel even bezig.
Dus uitlezen weggegooid geld? Zo zwart/wit is het zeker niet.
Moet je daarvoor de auto de ganse dag missen? Ik ken de planning niet bij jouw dealer, maar een ochtend of een middag ben je er al gauw mee bezig, dus Ja. Als de auto de hele dag er is, hebben ze nog wat uitloop mogelijkheden.

Wil je zekerheid met betrekking tot de code(s) die aanwezig zijn?
Dan kun je de auto bij ieder APK station laten uitlezen. Vooraf even aangeven wat je wilt
Foutomschrijvingen en nummer van de codes opschrijven en dan hier plaatsen.
Eventueel lin je foto's maken van het scherm van de uitleesapparatuur.

oldford 0
badge

5 jaar

THP motor ?

1.6 THP benzine 150 PK

Peugeot 13 0

5 jaar

Als het de THP motor betreft kan het een scala van problemen zijn.
Van opgerekte ketting tot olieverbruik,bobines,bougies,vervuiling inlaattrajekt.
Ga er mee naar een dealer,maak daar een afspraak.
Je moet op de hoogte zijn van de problemen met dit blok anders loopt de portemonnee snel leeg en het problem is niet opgelost.

primera p11 0

5 jaar

Dealer heeft nu waarschijnlijk 2 bobines verwisseld om te kijken of de storing mee verhuist met de bobine. Als je mazzel hebt is dat zo en ben je klaar met een bobine van een paar tientjes.

Ik vind het overigens wel slap dat er niet wat uitgebreider naar de klant gecommuniceerd wordt. Ik ga bij problemen naar de gasboer, die schrijft voor LPG dingen hetzelfde tarief als de Peugeot dealer, maar ik ga naar huis met een factuur van 2 pagina's waarop exact staat beschreven wat er gevonden is, wat er gedaan is en met welke reden en verder advies. Bij zo'n garage betaal ik met plezier 80 euro excl BTW per uur.

JGC 235

5 jaar

Google maar eens en gebruik de zoekfunctie van dit forum , dan heb je voorlopig wat te lezen , dit kan alle kanten op , laat er in ieder geval een dealer of specialist naar kijken.

Volgende codes zijn gevonden :
P 1337
P1336
P1340
P1338 (overslaande ontsteking van elke cilinder)

Ik heb aan de garage gevraagd hoe zij daarmee te werk gaan .
Hun antwoord : beginnen met bougies te vervangen en de evolutie af te wachten .

Als dezelfde storing terug keert de bobines te laten vervangen .
Dit is hun werkwijze bij elk van deze storingen .
(eerst de goedkoopste onderdelen vervangen) , schrijven ze .

Als de storing nu zou terug keren zoals ze schrijven , hebben ze dan die bougies voor noppes vervangen ?
En zo verder bij elk ander onderdeel ?
Zou toch moeten zijn dat die code ook aan geeft welk onderdeel er defect is ?
Nu geven ze codes en weten ze dan nog niet wat onderdeel kapot is .
Toch raar !
Weet iemand wat die codes betekenen ?

Peugeot 13 0

5 jaar

Is nog een mankement bijgekomen .
Airco (automatische) geeft alleen koude lucht langs de bestuurderskant .
Passagierskant is warme lucht die hij geeft .
Is 1 van die codes hierboven iets van de airco ?
Airco werd in april dit jaar bijgevuld .

Peugeot 13 0

5 jaar

Airco is waarschijnlijk een klep die is blijven hangen, heeft niks met bovenstaande te maken.
P1337 t/m P1340 is misfire op cilinder 1 t/m 4. P1336 betekent misfire op meerdere cilinders. Je hebt dus misfire op 3 van de 4 cilinders gehad.
Overigens hoeven het geen misfires te zijn, de storing wordt gedetecteerd door versnelling van de nokkenas te meten. Timing verkeerd door opgerekte distributieketting en je hebt ze ook...

Bougies en bobines vind ik niet waarschijnlijk. Bougies zou wel kunnen als je die dingen al ver over de vervangingstermijn hebt gereden. Mijn ervaring met bobines is dat ze gewoon 1 voor 1 gaan, niet allemaal tegelijk.

JGC 235

5 jaar

Zoals ik al verwachtte heb je dus last van misfires. Een misfire is het ontbreken van een verbranding.
Dat zou aan de ontsteking (bougie/bobine) kunnen liggen, maar er zijn nog veel meer oorzaken.
Je hebt op 3 (en misschien we alle 4) cylinders last van die misfires.
Zoals JGC ook al schreef is het niet logisch dat alle 4 bougies of alle 4 bobines op hetzelfde moment defect raken.

Een misfire kan ook veroorzaakt worden door een verkeerd mengsel op dat moment.
Bij misfires op meerdere cylinders is het 1e wat ik controleer het ,mengsel.
Dat kan door uitlezen van de zogenaamde fuel trims en door middel van een 4-gas test.
Soms moet je een proefrit maken en dan naar de fuel trims kijken omdat de belasting van de motor tijden rijden zwaarder is.

Is het mengsel niet goed, dan ben je er nog niet. Ook dit kan een waslijst aan oorzaken hebben, helaast.
Zoals valse lucht, defecte sensor, brandstofdruk problemen, mechanische problemen, etc., etc.

Helaas geeft deze code dus niet aan welk onderdeel er defect is. De code omschrijft alleen wat de computer denkt dat er gebeurt. De interpretatie van wat de oorzaak is, ligt bij de monteur.
Dus NEE, het is niet raar dat men een code heeft maar niet weet welk onderdeel er vervangen moet worden.
Dat geldt overigens voor de meerderheid van de foutcodes. Zelfs de meest simpele codes zoals een sensor die te laag aangeeft.
Dat kan de sensor zelf zijn, maar ook een probleem in de bedrading.
N.B.: Bij de codes die wel aangeven dat er een bepaald onderdeel defect is (latalysator of computer) gaat men meestal twijvelen.
Dat komt omdat die onderdelen vrij prijzig zijn.

oldford 0
badge

5 jaar

Wat Oldford en JGC denken , dat het niet aan de bobbines kan liggen ?
Ik las op een ander forum van iemand die ook een misfire had en heeft kunnen oplossen .
Hij schrijft :
Bij misfire of het lopen op 3 cilinders probeer dan het volgende :
Vervang alle bougies ,
Injectorreiniger in de tank gooien ,
Bobbine unit vervangen ,
Injectoren - unit vervangen .
Deze bovengenoemde oplossingen zullen altijd de misfire oplossen

Wat moet ik nu als correct aannemen ?

Peugeot 13 0

5 jaar

Toevallig zondag met de 207 1.6VTI aan de kant gestaan met deze storing, had er meteen 4 stuks: 3 voor misfire op 2 cilinders en P0313 erbij voor rijden met bijna lege tank (ik rijd lpg en benzinemeter telt door).
Dinsdag 4 roetzwarte NGK Iridium bougies met 90K levensduur vervangen bij 55K door nieuwe bougies. Geen storingen meer en er zijn ook weer wat paarden wakker geworden. (ik ga ze nu dus ook vrolijk elke 40K vervangen, zo duur zijn die dingen niet en ze zitten er maar zo in).

Waar ik nog nooit heb meegemaakt dat penbobines het spontaan tegelijk begeven kan het met bougies wel degelijk als je maar lang genoeg wacht. Overigens krijgen je bobines ook op hun flikker als je te lang doorrijdt met versleten bougies.

JGC 235

5 jaar

Ook naar je brandstof druk laten kijken. Storings logboek bij de dealer laten uitlezen kijken of de p0087 ook voorkomt

STIP911 105
badge

5 jaar

Tja, dat is het probleem met het internet, wie moet je nu geloven.
Jouw bron doet het op de dure manier (onderdelen roulette) en heeft dan nog steeds niet alle mogelijkheden gehad.
Als laatste stelt die schrijver voor om 4 injectoren te vervangen om de misfire op 1 cylinder te verhelpen.
Stel dat het een defecte injector is, dan heeft hij a) de bobine(s) onnodig vervangen en b) 3 injectoren.
En dan nog heeft hij niet alle oorzaken te pakken. Het kan dan nog aan een defecte lambdasensor liggen, valse lucht, verkeerde brandstofdruk, mechanisch probleem (lekke klep, distributie) of een defecte motorcomputer.

Ik denk dat het uiteindelijk goedkoper is als er eerst wat dingen getest worden i.p.v. goede onderdelen te vervangen. Zeker mede gezien het feit dat bij jouw motor er misfires op meer dan 1 cylinder voorkomen.

Heb je al naar het mengsel laten kijken zoals ik voorstelde?
Heb je al iets anders (laten) vervangen, zolas b.v. de bougies?
Zo nee, heeft iemand al eens de bougies er uit gedraaid, eenvoudig om er eens naar te kijken hoe die eruit zien?

N.B.: Doorrijden met misfires kan dure gevolgschades opleveren, zoals verbrande kleppen en/of een defecte katalysator.

oldford 0
badge

5 jaar

@oldford, lopen hier wat dingen doorelkaar, topicstarter rijdt niet op LPG maar heeft wel emissiestoringen. Ik kwam terug op mijn uitspraak dat bobines en bougies niet met 3 of 4 tegelijk kunnen sterven.

Ik doe zelf het meeste onderhoud aan mijn auto en ga voor LPG onderhoud jaarlijks naar de LPG boer. Plaatselijke dealer is me de laatste keren erg slecht bevallen, luisteren niet naar wat de klacht is en stellen foute diagnose (al 2x gebeurd, kom ik niet weer).

Overigens blijken mijn Iridium bougies achteraf platinum te zijn en stond dit verkeerd in Tecdoc (en dus alle online shops die informatie uit Tecdoc halen). Levensduur was 60K en dan is 55K op LPG heel netjes.

JGC 235

5 jaar

@JGC, bedankt voor de correctie. Ik heb de tekst aangepast, maar de strekking blijft helaas gelijk.

oldford 0
badge

5 jaar

Ik heb de 4 bougies al laten vervangen (normaal moesten die pas in september worden vervangen tijdens de onderhoud) . Resultaat : na een uurke of 2 terug emissiestoring ! Zaterdag a.s. heb ik een afspraak met de garage gemaakt om er nog eens naar te kijken . Vorige keer hadden ze gezegd als de storing terug keert dat ze de bobbines gingen vervangen . Maar vooraleer ze eraan beginnen ga ik eerst eens een deftig woordje met hen babbelen . Bobbines kunnen toch wel eerst uitgetest worden of ze nog goed zijn of niet ? En ook , zoals jullie schrijven dat die nooit allemaal tegelijkertijd kapot gaan ? Ik ga het ook eens hebben over dat mengsel , dat Oldford schrijft .
Wat kan ik hen nog vragen of zeggen want zoals ik hoor aan de telefoon werkt die peugeot garage alleen maar volgens de boekskes . Ze gingen kijken wat de volgende procedure was dat ze moesten uitvoeren , zeiden ze . Ook aan telefoon ; we hebben wel een paar uurkes tijd om erachter te zoeken !!?? Die denken toch niet dat ik daar een paar uur werkuren ga betalen alleen maar om te zoeken ?

Peugeot 13 0

5 jaar

Tja, zo werkt het wel. Ook als je b.v. bij mij komt betaal je de zoekuren.
Jij werkt toch ook 's middag niet voor niks bij je baas?
En die opmerking staat los van de volgorde van de werkzaamheden. Daar kun je inderdaad over discusiëren.

Dat 4 bobines tegelijk defect raken is inderdaad heel, heel erg zeldzaam. Theoretisch is het niet onmogelijk.
Want logischer is, is een externe storing die invloed heeft op de bobines. B.v. een voedingsspanning die af en toe te laag wordt.
Dan krijg je ook slechtere vonken. Dat ligt dan niet aan de bobines zelf, maar aan de bedrading of b.v. een slecht kontakt met een zekering. Wil je dat goed controleren, dan kost ook dat wel enige tijd.

Is er ooit naar de Freeze Frame informatie gekeken om te zien wanneer de misfires optreden?
B.v. bij koud stationair of bij half warm of bij warme motor maar alleen bij hoog toerental?
Soms krijg je daar waardevolle informatie uit, die de zoektijd beperkt.
Datzelfde geld voor de mengselcontrole. Als de diagnose apparatuur er al aan hangt voor het uitlezen van de Freeze Frame, dan is dat niet echt veel werk meer, tenzij je moet gaan proef rijden omdat de misfire alleen belast optreedt.

Je rijd nu al zo'n 2 maanden met de storing. Met de dag wordt de kans groter dat je dure gevolgschades oploopt.
En dat heb je dan wel aan je zelf te wijten.

oldford 0
badge

5 jaar

Wederom hele verhalen, maar zoals al genoemd is.....is er al gekeken of storingscode P0087 (brandstof druk) ergens tussen staat? De BSI heeft een geheugen waar opgetreden foutcodes tot op zekere hoogte terug te vinden zijn.....met dealer apparatuur.

hans4074 0
badge

5 jaar

P1336 Regeling motorkoppel limiet overschreden .
P1337 Camshaft position sensor Bank 1 short to ground .
P1338 Camshaft position sensor Bank 1 open circ. / short to B +
P1340 Camshaft position sensor (G40) / Engine speed sensor (G28) incorrect correlation .

Deze codes gaf de computer en op internet vond ik de uitleg erbij .

Storingscode P0087 niet .

Peugeot 13 0

5 jaar

Goeiemorgen,
Ik heb niet het hele verhaal doorgelezen hoor, maar ik las iets over bougies en bobines en het verhaal over nooit alle 4 bobines in 1x defect. Uit ervaring wetende is de hogedruk- brandstofpomp van de THP motoren ook een regelmatig voorkomend probleem. Dan krijg je ook de genoemde storingen. Zoals al 2x aangegeven door STIP911 en ondergetekende, heeft de zogenaamde BSI een storingsgeheugen en wellicht staat daar P0087 wél tussen. Om dat storingsgeheugen uit te kunnen lezen moet je naar een dealer.

hans4074 0
badge

5 jaar

Tja, die omschrijvingen van de storingen die je vond zijn nu net datgene dat je NIET moet geloven van het internet.
Codes die beginnen mt P1 zijn geheel vrij, er is geen vaste omschrijving voor.
Per fabrikant (of groep van fabrikanten) verschillen die omschrijvingen nog wel eens behoorlijk.
Zelfs binnen een fabrikant kunnen ze voor benzine- en diesel-motoren anders zijn.
De omschrijvingen die je gevonden hebt gelden alleen en uitsluitend voor VW, Audi, Seat en Skoda, niet voor Peugeot en Citroen.

oldford 0
badge

5 jaar

Hans4074 , de storingen zijn uitgelezen door een peugeot dealer .
Ze gaven me deze 4 storingen door .

Peugeot 13 0

5 jaar

Hans 4074 ,
Code's zijn
P1340
P1338
P1337
P1336
Jij hebt blijkbaar ook al problemen gehad met die code P1337 ?
Ik hoor het wel morgen in de peugeot garage wat ze hebben gevonden .
Ik hou jullie op de hoogte .

Peugeot 13 0

5 jaar

Ik heb dagelijks met soortgelijke problemen te maken omdat ik bij een dealer werk.
Nogmaals.....laat de dealer ook kijken welke storingen er in het logboek van de BSI staan.....de 3x keer dat dit hier aangegeven wordt!!
Ook heeft een dealer de beschikking over zogenaamde TSB's. Dit zijn mededelingen over allerlei voorkomende problemen en de oplossing(en) hiervan. En over deze THP motoren zijn er een heleboel TSB's ;-)

hans4074 0
badge

5 jaar

Update ,
Ben dus gisteren naar de garage geweest met de auto .
Ze hebben hem terug uitgelezen en op de factuur stond dus ook de P0087 vermeld .
De storing ligt volgens de garage bij de brandstof vervuiling (moeten met een spiegeltje gaan kijken in hoeverre het vervuild is)
of bij de cilinders .
Ze hebben een injectiereiniger in de benzinetank gegoten en gezegd dat ik nu een paar weken moet wachten om te zien wat dat geeft .
Dat was het .

Peugeot 13 0

5 jaar

En die garage is een officiële Peugeot dealer? P0087 is een niet goed werkende hogedruk- brandstofpomp en als deze dealer z'n werk goed doet, is er voor P0087 maar 1 oplossing: de pomp vervangen, afgezien van eventuele verontreiniging van de inlaat kanalen. Hebben ze vast ook aangegeven, maar pomp is duur, dus eerst zo maar proberen? ;-)

hans4074 0
badge

5 jaar

Ja , een officiele Peugeot dealer . Hij had het niet over de brandstofpomp . Ondertss. al een paar keer bijgetankt en de storing blijft maar komen . De injectiereiniger heeft dus niet geholpen . Van de code P0087 hebben ze ook niks gezegd , het stond op mijn factuur . Zag ik maar toen ik thuis kwam . De garage zei dat ik enkele weken moest afwachten na het toedienen van die injectiereiniger ? En ik las hier van met de dag wordt de kans groter dat je dure gevolgschades oploopt ? Precies of die Peugeot garage heeft niet veel zin om het mankement op te sporen . Wat moet ik nu doen ? Andere peugeot garage gaan ? Ik ben van belgie .

Peugeot 13 0

5 jaar

Als P0087 terug blijft komen, is er maar 1 oplossing en dat is de hogedruk-brandstofpomp vernieuwen. Als er andere storingen telkens terug komen, kan dit in combinatie met P0087 ook duiden op een defecte pomp. Een injector reiniging door de brandstof zal bij een THP weinig doen. Bij een THP vervuilen de inlaat kanalen en daar komt de injector reiniger niet. Ook hier is er maar 1 afdoende middel en dat is een granulaat reiniging van de inlaat kanalen en kleppen en daarmee is het tijdelijk verholpen, want de verontreiniging komt gewoon na verloop van kilometers weer terug. Denk aan orde van 40.000 tot 70.000 km. (Gokje)

hans4074 0
badge

5 jaar

Hij heeft nu 120000 km. Ik ga ervoor zorgen dat dit probleem word opgelost en ik ga hem daarna te koop zetten . Heel jammer want ik vind het een mooie wagen maar heb geen zin om er in de toekomst nog honderden euro's aan uit te geven . Auto is tenslotte al 10 jaar oud . Peugeot werkt dan ook altijd met nieuwe onderdelen en daar nog eens de bijkomende werkuren er bij ? Neen , ik geef het hierna op . Aan iedereen hier , bedankt voor de hulp en de steun . Mocht er iemand zich geroepen voelen om de wagen te kopen , dan roep je maar . Zal hier alvast een afbeelding plaatsen . Ziet er nog uit als nieuw .

Peugeot 13 0

5 jaar

Lukt me niet om de foto hier te plaatsen .
Upload afbeelding is gelukt maar kan deze hier niet kopieeren of plakken .
Ik hou de topic open zodat jullie weten hoe dit zal zijn opgelost .

Peugeot 13 0

5 jaar

3 de keer goede keer !
Vandaag auto terug peugeot garage gedaan voor emissiestoring probleem .
En inderdaad ; het is de hogedruk brandstofpomp die kapot is .
900 euro incl. plaatsen .
Heb hen laten weten dat ik geen nieuwe stukken meer plaats in een auto van 11 jaar oud
en gevraagd voor tweedehandsstuk te zoeken .
Ze gingen dat dus doen .

Peugeot 13 0

5 jaar

Heb toch nieuwe hogedruk brandstofpomp laten steken en emissiestoring komt niet meer terug .
Wat ik nu wel heb sedert dat die pomp erin zit dat is dat de auto zich in houdt .
Rijdt niet zo vloeiend .
Wat zou dit kunnen zijn ?

Peugeot 13 0

5 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.