Het brandstofadvies is Euro 98 voor deze auto. Met Euro 95 zouden bepaalde afdichtingen oplossen. Ik neem aan dat dit van het gasklephuis is of ook de brandstofpomp en verdere onderdelen? Wie heeft ervaring. Zoveel km's maken we niet dus ik tank die 98 wel maar ik weet niet of er in het verleden veel Euro 95 mee getankt is. Ik overweeg wat reservedelen te kopen mocht ik die tegen het lijf lopen om problemen later te kunnen tackelen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Op het (nog steeds bestaande) 306 forum heb ik daar nooit wat over gelezen, maar wat let je om deze vraag daar eens neer te leggen?
Maar daar zit ik nu toch?
1 jaar
In principe "zou het kunnen" dat rubberen onderdelen en pakkingen die met
E10 benzine in aanraking komen, na verloop van tijd schade op lopen,
Denk byv. aan rubbers van brandstofpomp,
rubberen brandstofleidingen / slangetjes,
rubberen afdichtingen van de injectoren .. .. .. ,
Bij een gasklephuis kan er door E10 benzine niets fout gaan
aangezien benzine hier niet mee in aanraking komt,
(bij een carburateur wel).
maar als het brandstof advies euro 98 is dan zal de vorige eigenaar
dat ook wel getankt hebben, verwacht ik.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
1 jaar