close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 306 1994: Euro 95 problematiek

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: LFZ (XU7JP), Motorinhoud (cc): 1800, Vermogen (kw): 74

Het brandstofadvies is Euro 98 voor deze auto. Met Euro 95 zouden bepaalde afdichtingen oplossen. Ik neem aan dat dit van het gasklephuis is of ook de brandstofpomp en verdere onderdelen? Wie heeft ervaring. Zoveel km's maken we niet dus ik tank die 98 wel maar ik weet niet of er in het verleden veel Euro 95 mee getankt is. Ik overweeg wat reservedelen te kopen mocht ik die tegen het lijf lopen om problemen later te kunnen tackelen.

Geplaatst door

JanVersteeg (0)

al 1 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Op het (nog steeds bestaande) 306 forum heb ik daar nooit wat over gelezen, maar wat let je om deze vraag daar eens neer te leggen?

Beunhaas 1085
badge vip badge

1 jaar

Maar daar zit ik nu toch?

JanVersteeg 0

1 jaar

In principe "zou het kunnen" dat rubberen onderdelen en pakkingen die met
E10 benzine in aanraking komen, na verloop van tijd schade op lopen,
Denk byv. aan rubbers van brandstofpomp,
rubberen brandstofleidingen / slangetjes,
rubberen afdichtingen van de injectoren .. .. .. ,
Bij een gasklephuis kan er door E10 benzine niets fout gaan
aangezien benzine hier niet mee in aanraking komt,
(bij een carburateur wel).

maar als het brandstof advies euro 98 is dan zal de vorige eigenaar
dat ook wel getankt hebben, verwacht ik.

limbra 1520
vip badge

1 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.