hallo
heb hier een 307 ,2000cc,hdi 110pk,geeft aan storing uitlaatgas en 2foutcodes
0400 onbekende fout
0120 onbekende fout
uitgelezen met kts 340
iemand een idee waar het probleem zit?
wagen rijd verder perfect
alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
p0400=Exhaust Gas Recirculation Flow
p0120=Throttle/Pedal Position Sensor A Circuit
auto houd niet in??
houd niet in,egr klep stuk?
zou kunnen.
kent de KTS niet eens generieke EOBD codes. Neem eens contact op met je leverancier, deze moet hij gewoon herkennen!
inderdaad fordofiel,vandaag hetzelfde probleem met een nissan hier op het forum. had al een reactie van oldford verwacht ;) ;)
Tja, wat valt er te reageren? Volgens mij is alles al gezegd.
En sinds dat ik door een aantal "guru's" ervan beschuldigd ben dat ik er geen verstand van heb en toch maar alles op het internet op zoek, loop ik niet meer zo hard.
En apropos, internet: die foutcodes zijn overal terug te vinden. Even zoeken door de TS levert dit topic op wat ik o.a. voor dit soort problemen geschreven heb: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
Daar staan de links naar de goede websites op die alle huidige EOBD-codes hebben, inclusief een groot aantal Manufacturer specifieke codes.
En dat dit geen goede beurt is van Bosch is wel duidelijk. Maar Bosch is niet de enige fabrikant die de kantjes er af loopt.
Dan doen ze (bijna) allemaal onder druk van de economische situatie en min of meer gedwongen omdat wij liever goedkope clones in China kopen en niet voor updates willen betalen.
kan je deze egr klep afkoppelen?
waarschijnlijk gasklep stuk(tussen turbo buis naar intercooler)als ik aanstuur met vacuumpompje keert ze vanzelf terug,hangt ook veel olie aan.nieuwe kost 56 euro dus dat valt mee,groeten
Goedendag Garage Lambrecht.
Is het probleem inmiddels opgelost, EGR vervangen of iets anders... Laat even weten aub.
Met vriendelijke groet, fijne dagen!
Teun
klant ruidt nog rond met lichtje al branden,verbruikt minder en trekt beter,enkel vacuum egr afgekoppeld
Helaas dus geen oplossing,
ik kijk wel wat ik met de auto do die dezelfde klacht heeft.
Toch bedankt,
Teun
Graag zou ik de oplossingen willen weten van bovenstaande forumleden, vond ook een (oude) foutcode 0400 nadat ik de EGR en de luchtmassameter heb vervangen.
Heb geen storingslampjes maar de motor loopt als een krant, stinken, roken, moeilijk aanslaan en loopt gewoon als een trekker.
Met uitlezen van de verstuivers, de injector stroming correctie, gaf hij alleen vreemde waardes bij (mm3/str) aan.
Verstuiver 1 zit rond de 0% mm3/str
Verstuiver 2 zit rond de -5% mm3/str
Verstuiver 3 zit rond de -1% mm3/str
Verstuiver 4 zit rond de +5% mm3/str
Persoonlijk denk ik dat mijn verstuivers ten einde zijn omdat de voor inspuit van de verstuivers te veel onderling van elkaar verschillen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar