Peugeot 406: Foutcode P1198

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: DW10TD RHY

Collega,s

In de werkplaats een Peugeot 406 Diesel 2.0 hdi van 2002 .
Klant komt met klacht storingslampje heeft kort gebrand en is weer uitgegaan en uitgebleven.

Systeem Siemens CR/EDC SID 801

Met Kts uitgelezen Foutcode P1198
Omschrijving op tester : Brandstofdrukregeling foutief. Fout sporadisch.
Bosch geeft nog een andere omschrijving van deze foutcode: Onderdrukstuur magneetventiel funktioneringsstoring.
Autodata houdt het helemaal simpel: Laag brandstofpeil. ?

Verder met kts meetwaarden uitgelezen.
Stationnair raildruk 22-27 mpa = 220-270 bar
Bij 3000 t/m is de raildruk ong 380 bar.

Stationnair impuls verh. drukregelventiel 13% impuls toemetingseenheid 21%
Bij 3000 t/m 17% 21%.

Correctie verstuivers stationnair.
Cil. 1-- 83,9%
Cil. 2-- 91%
Cil. 3-- 90,2%
Cil. 4--131,%
Bosch geeft zelf aan dat er onlogische waarden gemeten kunnen worden, en dat het betekent dat deze meting niet ondersteund wordt.

Verstuiver retour lektest gedaan, na 4 minuten stationnair draaien ongeveer 19 tot 20 mm diesel in elk potje.

Brandstoffilter vervangen.
In het filterhuis 7 a 8 metaalschilvers
Auto heeft pompbalgje in lage druksysteem, dus geen opvoerpomp in tank?

Dit systeem wordt in easytronic en autodata en autotools onvoldoende behandeld, dus geen harde test gegevens.

Fout code wil niet gewist worden, motormanagement lamp blijft uit.

Moet ik denken aan versleten hogedruk pomp.?
Wie kan mij helpen?

Gerard.

Gerard van Ingen

Geplaatst door Gerard van Ingen (0) PRO , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Renaultmonteurtje (0) PRO, 13 jaar geleden

bij 3000 RPM 300 Bar? veel en veel te weinig!

correcties op de verstuivers zijn ook zeer riant lijkt op een defecte HD pomp.

Gerard van Ingen (0) PRO, 12 jaar geleden

Ondertussen bij onderhoudsbeurt aan verschillende peugeots de raildruk gemeten.
Deze komen stationair aan een druk tussen 290 tot 310 bar.
Zijn echter Bosch systemen.

Vandaag bij betreffende peugeot weer raildruk gemeten.
Bedraagt 240 bar stationair , bij gasgeven geeft de Kts heel kortstondig een piek tussen 800 - 900 bar aan.

Foutcode's geen.

Zolang er geen foutcode's gezet worden, wordt er eerst niets meer aangedaan.

Prettig weekend.

Gerard.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum