Het betreft een peugeot 406 break uit 2001
Heb het volgende probleem sinds kort is net of als de achterkant van de auto steeds wil uitbreken de schokbrekers zijn goed en kan geen speling ontdekken op de rest van de ophanging.
Zie ik misschien iets over het hoofd?
Wat is de meest voorkomende euvel van deze type auto
IS OPGELOST BEDANKT VOOR JULLIE REAKTIES
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
lage bandenspanning?
veel gewicht achterin?
Bandenspanning is voor 2.3 en achter 2.4 bar
Heb verder niets anders achterin liggen als reserveband en gastank (al jaren)
13 jaar
zit iets speling op de achterwiel maar niet in de lager.
Als je het wiel vastpakt zit er een fractie ruimte in.
Lijkt erop da er speling zit op de onderste bevestiging
Kan de ophanging van de onderste ophangrubber te soepel of stuk zijn?
13 jaar
hoe weet je dat de schokbrekers goed zijn? Vaak wordt er getest door de wagen eens lekker diep in te veren, terwijl het soms juist de hele korte inveringen zijn welke de schokbreker niet goed dempt. Daarnaast is het natuurlijk wel zo dat een schokbreker bij Peugeot vaak een auto leven meegaat. Toch zie ik wel eens dat ze vervangen door één of andere imitatie demper, op advies van een bandenfitter.
is het dan niet vreemd dat je zijwaartse speling op de as hebt?
13 jaar
Meestal wordt de speling veroorzaakt door kogelspeling op spoor-stangetje(s) L of/en R die bovenaan aan de voorzijde van achterwielophanging zitten. Een enkele keer wil de onderste lagering t.h.v. het fusee-stuk speling geven. Even controleren waar de speling zit.
hallo hans 4074
Was inderdaad een spoorstangetje aan de rechterkant de fusee was niet ruim maar op de bevestiging aan de carosserie was het rubber zacht cq ruim
Allemaal bedankt voor jullie reakties
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar