Ik heb nauw hier een auto staan met de volgende storingen;
P0100 cicuitmassa meter
P0335 rpm-sensor
p1521 koppelingschakelaar
p1404 voor/na verwarming circuit TL4226
P0221 gasklepstand sensor 2 (deze potmeter hebben we een 2tal maanden gelede ook vervangen deze was toen werkelijk kapot. De auto heeft een 2.0 HDI motor. Waar moet ik nu gaan zoeken want de auto kwam met de klacht dat hij in eens niet meer trok. Dit komt heel sporadisch voor maar de diagnoselamp gaat dan meteen aan. Nu heb ik de hele dag met deze auto gereden en eerst de storingen gereset. Na +/- 100km komt er alleen de storing P1512 terug in. Waar moet ik nu in godsnaam beginnen dit is zo moeilijk want de auto loopt nu perfect. Ps P1404 voor/na verwarming kan ik niet resetten.Weet hier iemand raad op??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Trek de kabelboom (motor) eens omhoog uit de plasticgoot en controleer hem op beschadigingen/doorschuren.
Komt vaak voor, na het vervangen van de distributiesnaar wordt de kabelboom vaak slecht vastgezet.
Ook kan de kabelboom doorgeschuurd zijn bij de versnellingsbak
(eventueel even afpellen)
Komt dit werkelijk veel voor dat de kabelboom door schuurt of beschadigd.Ik heb nogal wat van die Peugeot's in onderhoud dus ik zal er in het vervolg zeker op letten. Deze auto heeft 127000km dus er zal al wel eens een tandriem gestoken zijn.Ik zal in ieder geval wat jij zegt eens controleren Oxo??
PS storing: voor/na verwarming circuit TL4226
kun je niks aan doen zit er standaard in.
Nog wat tips:
Ook de grote ronde stekker onder de accu goed bekijken
Wiebel eens aan de bedrading terwijl de motor loopt grote kans dat je storing krijgt.
Distributie pas bij 160.000 km dus zal nog niet vervangen zijn.
Ik de heb kabelboom helemaal opengehaald en bekeken in eerste instantie heb ik niets uitzonderlijk gezien. De luchtmassa meter hebben ze rechtstreeks aan de massaklem gelegd ik stel me hier wel even de vraag of dit origineel is!
over de luchtmassameter aan massa is een AGIR mededeling geweest
(draad afknippen stekker aan massa en afgeknipte draad uit kabelboom terug vouwen en isoleren)
dit moest je doen als je een storing gasklepstand had.
i.v.m. de massameterstoring vraag ik mij af of de juiste draad
is afgeknipt??
kijk eens welke er aan massa ligt (ik dacht dat het pin 3 moest zijn)
klopt pin 3 hebben ze aan massa gelegd en rood en wit afgeknipt en geisoleerd.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar