auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot Boxer: Fps-on

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2 hdi

FPS-ON storing peugeot boxer,een probleem dat zowel bij peugeot frankrijk(parijs) als peugeot nederland niet bekend is en tot gevolg heeft dat mijn boxer L3H2 nog steeds in frankrijk staat.
Rij 70km per uur en hoor een harde klap achter onder de auto,gas los en kijk in de spiegels of er iets op de weg lag,nee dus.wil verder rijden maar auto houdt in en zie dat de melding FPS-ON op het dashboard staat en vervolgens dat de alarmlichten en stadslichten aanstaan,die ook niet meer uit te zetten zijn.accu losgekoppeld en na 30 min weer aangesloten,contact aangezet en alles weer in die storing.peugeot frankrijk heeft het nu over schokbrekers en haalt de koplamp eruit???.vervolgens zetten ze er een nieuwe accu in???,die ik er weer uit heb laten halen omdat deze net een jaar geleden al vervangen is.Wie kent dit probleem en de eventuele oplossing

Geplaatst door

theostaring@me.com (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hun hebben hem uitgelezen en hun weten de storing-code zonder dat kunnen we meer gissen dan echt helpen.
tevens melding fps-on heb ik ook nog nooit meegemaakt, meestal staat dan motorstoring laat dit verhelpen of iets dergelijks als dat. maar zulke omschrijving heb ik nog niet meegemaakt.

zoals je zegt een onbekende storing dus helaas ook voor peugeot,het probleem is ook bij peugeot nederland neergelegd een 1 1/2 week geleden maar ze zijn er nog steeds niet achter wat het zou kunnen zijn.de code staat niet in het systeem.dat het een motor storing is is wel duidelijk want hij loopt gewoon slecht(geen echt vermogen en terugval in toeren bij gas geven)maar waarom ze in frankrijk dan aan de schokbrekers gaan werken is mij een raadsel.

FPS - Fire Protection System.
Dit is de onderbreking van de brandstofpomp bij ongevallen. Mogelijk geactiveerd door de klap onder de auto.
Zit er nog een ouderwetse schakelaar in? Dan moet die ingedrukt worden.

oldford 0
badge

11 jaar

Ik ga het doorgeven aan de peugeot garage als de auto weer in nederland is,maar als de pomp onderbroken zou zijn start en loopt hij toch helemaal niet meer.
verder zou ik niet weten of daar een schakelaar voor aanwezig zou zijn, auto is net 5 jaar oud en t lijkt mij dat ze net als de rest ook dat electronisch gemaakt hebben.

Voor zover ik weet zit de schakelaar aan de passagierszijde onder het dashboard.

oldford 0
badge

11 jaar

Ik ga het vrijdag bekijken,heb net te horen gekregen dat de auto vrijdag in nederland komt op transport

de crash schakelaar zit inderdaad achter het dashboardkastje aan de rechterkant.
de vraag is alleen waarom de klap en waarom de schakelaar onderbroken is.

ik denk dat je nu puur rijdt op de diesel die in de slang zit en het aanzuigen van de diesel door de hogedrukpomp zelf genoeg is maar niet genoeg snelheid heeft om door te kunnen trekken. de opvoerpomp in de tank zorgt voor hogere doorvoersnelheid in de leiding waardoor je niks merkt met het rijden.
dit met de gedachten dat de opvoerpomp nu niet mee draait door de schakelaar

Broekhuis almere gaat er naar kijken maar helaas het is vrijdag,geen resultaat geboekt .alle suggesties doorgegeven en nu afwachten.

probleem is opgelost,auto doet het weer.
tot op vandaag geen gegevens bekend geworden over de FPS-ON storing ofwel niet bekend in het systeem bij peugeot.
Het probleem was de katalysator welke dus om onbekende reden is geexplodeerd waarbij de korte bocht van spruitstuk naar kat uit elkaar geklapt is op de lasnaad.
ik heb kunnen constateren dat dit duidelijk zichtbaar was en vraag me af waarom een franse peugeot garage dan aan schokbreker gaat werken,erg vaag.
heb de kat zelf uitgewisseld en auto loopt weer perfect.auto uitgelezen enresterende tijdelijke storingen zijn er ook uit
dank voor alle tips en wellicht dat iemand hier ooit ook mee te maken krijgt de oplossing is bekend nu.

achteraf logisch
heb je de steun waar de katilisator mee vast zit aan motorblok ook mee vervangen
vaak scheurt hij op de bevestiging bij het motorblok en dan breekt de lasnaad ook.
heb meegemaakt dat ze soms na 3-6maanden weer scheuren als de steun niet vervangen is. ik zeg het maar ivm uitlaat niet goedkoop is.

met deze lekke uitlaat zou hij wel hebben moeten rijden. verder als je deze start dan hoor je direct dat de uitlaat lek is, je hoort je turbo dan veel te goed

laatst geschreven verhaal was bedoeld als oplossing.probleem is opgelost,auto doet het weer.
tot op vandaag geen gegevens bekend geworden over de FPS-ON storing ofwel niet bekend in het systeem bij peugeot.
Het probleem was de katalysator welke dus om onbekende reden is geexplodeerd waarbij de korte bocht van spruitstuk naar kat uit elkaar geklapt is op de lasnaad.
ik heb kunnen constateren dat dit duidelijk zichtbaar was en vraag me af waarom een franse peugeot garage dan aan schokbreker gaat werken,erg vaag.
heb de kat zelf uitgewisseld en auto loopt weer perfect.auto uitgelezen enresterende tijdelijke storingen zijn er ook uit
dank voor alle tips en wellicht dat iemand hier ooit ook mee te maken krijgt de oplossing is bekend nu.vervangen van katalysator kost bij Broekhuis Almere schrik niet
€1325,- ex 21% BTW.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Boxer of stel zelf een nieuwe vraag.