Bij het stationair lopen van de auto schommelt het toerental vrijwel altijd tussen de 1500 en 2000 toeren. Na een tijdje blijft hij op 2000 toeren hangen. gelijkmatig loopt dat terug naar normaal toerental(soms eronder).
Dit is erger geworden sinds de temperatuur koeler is geworden. Maar maakt niet meer uit of de motor warm of koud is. Probleem blijft
Ik moet wel zeggen dat ik niet super veel verstand heb van auto's maar als iemand weet wat het probleem is zet ik wel mensen aan het werk
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Temperatuur koeler ?
Ik neem aan dat je de temperatuur voeler bedoeld.
Niet ergens daar in de buurt een vacuumslangetje los getrokken ?
denk dat het buiten koeler is geworden.
@ferrie, er staat....sinds de temperatuur koeler is geworden, m.a.w. sinds het kouder is geworden.
Er kunnen diverse oorzaken zijn. Zoals Ferrie al aangeeft....een vacuumlekje, maar ook de stappenmotor zou dit probleem kunnen veroorzaken en wellicht ook nog een niet goed werkende koelwatertemperatuur-sensor. Laat in ieder geval eerst even controleren of de gaskabel toevallig net niet te strak afgesteld staat.
Gasklephuis schoonmaken kan helpen.
11 jaar
@HANS we hebben idd de gaskabel wel eens aangedraaid maar toen was het probleem er al. Maal zal hem iets losser draaien.
@buddy27 is dat iets wat ik zelf kan doen? zoals ik al aangaf. Ben geen wonder met een motor
11 jaar
Gasklephuis is prima zelf te doen. Je luchtfilter er af halen en dan kun je er zo bij.
Kijk even op google naar afbeeldingen (gasklephuis peug 106) dan zie je het zo.
Succes
11 jaar
@buddy27 misschien heel stom maar wat moet ik er precies aan schoonmaken?
kan ik dat ergens vinden?
11 jaar
@Danny.....de gaskabel aandraaien????? Dat klinkt vreemd! Jullie hebben toch niet aan de gasklepschroef zitten draaien? De afstelling van de gaskabel werkt met een clipje/veertje die je kunt verstellen op de buitenkabel. De "handige" doe het zelvers willen dit veertje nog wel eens zo strak mogelijk zetten, ze denken dan dat de auto harder gaat (?) maar het risico bestaat, dat bij echt nipt afstellen, het toerental gaat flippen omdat het stationaire signaal niet meer goed herkend wordt.
ik heb wel echt de kabel zelf aangedraaid. Merkte zelfs in de auto dat ik speling had in mijn pedaal. Nu niet meer maar zoals net wel geroepen dat ik hem wellicht iets lossen moet draaien
11 jaar
Met reimreinigger erin spuiten en met een doek goed schoonmaken.
Ook even de gasklep open zeten en goed daarin schoonmaken.
Succes
11 jaar
bedoelde meer vanhet demonteren enzo. motoren heb ik vrijwel geen verstand van. Gewoon plaatjes volgen die ik heb gevonden op google?
11 jaar
lijkt op dit maar dan tussen de 1500 en 2000
[url]http://www.youtube.com/watch?v=V3SY6gTX9...[/url]
11 jaar
Het probleem was dus niet me gasklephuis maar een defecte stappenmotor.
Nu ik die heb vervangen is het euvel verholpen. Bedankt iig voor alle reacties
11 jaar
Bedankt voor de feedback.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar