Hallo,
Korte tijd geleden is mijn distrubutie riem een tandje versprongen en daardoor zijn waarschijnlijk de kleppen krom.
De auto geeft geen compressie, verder alles na gekeken van de auto ook nieuwe luchtfilter bougies en v-snaar 2 weken van te voren al vervangen.
Nu wil ik graag zelf nagaan of de kleppen krom zijn en als dat het geval is een nieuwe cilinderkop + koppakking monteren.
Heeft er iemand nog goede tips om goed te kunnen controleren of de kleppen krom zijn?
En om eventueel de cilinder kop te vervangen en waar ik op moet letten als ik er een bij de sloop haal?
B.v.d
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
een lektest doen zet de betreffende cilinder in compressie stand demonteer de bougie, neen een oude bougie sla de kern er uit steek daar een goed passende slang in en blaas er op , hoor je lucht in de inlaat dan is de inlaat klep krom ,hoor je het in de uitlaat dan is de uitlaatklep krom, er zijn ook adopters voor, en dan via compressor met wel een reduceerventiel er tussen, want 10 bar is nogal veel
succes
een tandje maar? tand of 3 kunnen ze wel hebben.
De distrubutie riem was meerdere tanden versprongen, verkeerd erbij gezet.
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar