Weer n peu diesel met iets raars.
206 DW8 van 2000.
Klacht van de klant:
Gallopeert bij exact 2000 rpm, das precies bij 50 km per uur in zn 3 en 80 in zn 4 dus erg lastig.
Hij doet het alleen belast dus tijdens het rijden. Als je gas geeft ist weg maar zodra je constant rijd en bij 2000 rpm bent aanbeland in welke versnelling dan ook dan begint het weer. Je zit echt te schudden in je stoel van voor naar achteren. Stationair geen probleem en 2000 rpm in de werkplaats (onbelast dus) ook niet.
Uitlezen bij de peugeotdealer dan komt er niks uit. Ze weten het zelf ook niet en hebben het nog nooit meegemaakt........
Distributietiming gecontr.m, lucht aanzuiging in het brandstofsysteem gecontr.
Er wordt gezegd dat het de vervroegingstregelklep kan zijn. Zelf stiekem al uitgelezen met de laptop bij de dealer toen de monteur even weg was..... Kun je mooi zien wat de huidige waarde is en wat ie moet zijn bij diverse toerentallen. Was correct.
Als je de stekker van de vervroegingsklep er af trekt tijdens het stationair draaien dan begint de motor meteen te knikkeren, werkt dus wel zou je denken.
Toch de klep maar vervangen, geen verandering....
Heb een afspraak gemaakt om de klepspeling te contr. maar meestal start ie dan ook niet goed vooral warme motor en dat is geen enkel probleem dus ben niet enthousiast....
Heeft een peugeot of citroën monteur nog ideeën? Heb zelf diverse DW8 motoren rijden onder mijn klanten maar heb het nog nooit zo gehad. wel met oudere diesels en dat lostte ik meestal op door de brandstofopbrengst te verhogen met de stop die tussen de inspuitleidingen zit te verdraaien. Dan verschuif je het probleem een beetje naar een hoger toerental zodat je er nagenoeg geen last meer van hebt.
DW8 motoren hebben die mogelijkheid niet meer......
Anyone?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Lijkt op UGR systeem wat niet meer goed werkt
Alle slangetjes er eens af en kijken wat hij dan doet.
Luchthoeveelheidsmeter kan het probleem veroorzaken.
Dankje voor je bericht.
Heb het hele EGR systeem er al af/buitengesloten. Er zit ook een soort van gasklep in de inlaatbuis voor de EGR klep. ook die heb ik in de open-stand vastgezet. Alle vacuumslangen etc eraf en afgedopt. Het inlaathuis gereinigd van koolaanslag. Geen enkele verandering.
Een luchtmassameter heeft de DW8 niet.
Thanx
Nog meer ideeën?
Anne
DW8B wel .
Distributieriem slap, van tijd.En anders gerust de pomp eraf en testen.
Je hebt gelijk, de WJZ -motor niet en de WJY heeft wel een luchtmassameter. Deze 206 heeft een WJZ motor.
Distributie is goed, reeds gecontroleerd.
De brandstofpomp eraf en laten testen is inderdaad de laatste optie. Dat heb ik al met de klant overwogen.
Ik wil eerst alle opties gedaan hebben.
Bedankt tot zover.
Anne
Ik snap even niet wat ze uitgelezen hebben want een wjz heeft geen computer ! Een wjy wel en ook een luchtmassa meter.
Maar even over het probleem,ik heb wel eens zoiets opgelost bij een peugeot diesel tud door een electrische brandstofopvoerpomp(met vlotter) in de brandstof toevoerleiding te plaatsen. Voor de rest blijft er inderdaat niet veel meer over dan de brandstofpomp te laten testen.
PT nieker
Hallo,
Nog even wat napraat over deze peugeot.
Geen computer? Dacht ik toch wel, anders weet ik ook niet wat er uit te lezen valt! heb zelf nog bij de dealer met die laptop stiekem zitten speuren in het systeem toen de monteur even weg was.
Maar goed, er werd gesuggereerd dat de vervroegingsklep wel vaak wordt vervangen en dat dat de oorzaak kan zijn. heb er een nieuwe ingezet, en geen enkel resultaat.....
De klant is er flauw van dus meer heb ik niet kunnen doen. hij ruilt m in ergens...
Tot zover dit probleem, misschien heeft iemand er nog wat aan.
Bedankt voor de reakties
Groet
Anne
citrofiel.nl
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar