Peugeot 406: Gas G3 stotteren

Bouwjaar: 1997

Als bij koud weer de motor wordt gestart(automatisch op benzine)
slaat deze bij het aanraken van het gaspedaal meteen af.Als de auto daarna weer gestart wordt en de auto schakelt over op gas, dan trekt de wagen niet meer,wordt afgewurgd en slaat af.Wordt de schakelaar op benzine gezet dan geen enkel probleem. Als de motor een temperatuur heeft bereikt van ongeveer een 70 graden en wordt omgezet op gas dan ook geen probleem.Andere koude periodes nooit last ervan gehad.Merk AG type 2000DGI.
Wie heeft raad?

Bert.Adriaens

Geplaatst door Bert.Adriaens (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

RAH (0), 19 jaar geleden

Als je de auto op benzine start, en niet overschakeld naar gas, heb je dan geen problemen? In dat geval zal het zeer waarschijnlijk aan het gas gedeelte liggen. De verdamper zorgt ervoor dat vloeibaar gas vluchtig wordt zodat het in de motor gevoerd kan worden. Als die verdamper koud is zal deze bevriezen, daarom staat de verdamper in het koelcircuit van de auto. Niet omdat er gekoeld moet worden, maar omdat de verdamper met koelwater verwarmd wordt. Misschien is de verdamper verstopt waardoor deze bij een koude start onvoldoende koelwater krijgt om niet te bevriezen. Het zou ook kunnen zijn dat je installatie te snel overschakeld. Bij koud weer zou het wel eens 10 minuten kunnen duren voor de installatie vanzelf van benzine naar gas schakeld. Als het te koud is, en de auto nog onvoldoende warmte heeft kunnen produceren wanneer de auto op gas overschakeld kan de verdamper dus meteen bevriezen, gevolg is weinig tot geen gas in de motor, dus weinig of geen vermogen.

Bert.Adriaens (0), 19 jaar geleden

RH bedankt voor de snelle reactie.Inderdaad, als de auto op benzine blijft staan, dan zijn er geen problemen.Zoals je het probleem hebt samengevat, zou dit een logische verklaring kunnen zijn.Heb je misschien een tip voor mij om te controleren of de verdamper inderdaad verestopt is? Alvast bedankt.

RAH (0), 19 jaar geleden

Je zou vlak na het afslaan van de motor even aan de verdamper kunnen voelen, als deze kouder aanvoelt dan de rest dan kan het zijn dat deze bevroren is. Of dat komt doordat de verdamper te weinig koelvloeistof doorlaat of dat de installatie te snel op gas overschakeld weet ik niet. Je zou daarmee het beste eens naar een LPG specialist kunnen gaan. Die kan iig nakijken of de sensor die bepaalt of het warm genoeg is om over te schakelen in orde is. Anders met koud weer gewoon op benzine starten en na 5 minuten handmatig overschakelen op gas.

Bert.Adriaens (0), 19 jaar geleden

RH weer bedankt voor je reactie. Ik ga het uitproberen en zonodig nog eens naar een andere lpg specialist.Je laatste tip
pastte ik reeds toe en levert geen probleem op,alleen met het risico dat men vergeet om weer op gas te schakelen.
Bedankt.

Krissie (0), 19 jaar geleden

Heb je al gekeken of je wel genoeg koelvloeistof in je systeem hebt?

RAH (0), 19 jaar geleden

Oei, dat is ook een goede, ik zou dat ook zeker nog even nakijken.

Bert.Adriaens (0), 19 jaar geleden

RH en Kris Schreiner bedankt voor het meedenken.Koelvloeistofpijl is o.k. Verdamper temperatuur is ook o.k. Tijdstip overschakelen ook in orde. Blijft alleen een nieuw bezoek aan specialist over. Had gehoopt dat het makkelijk te verhelpen zou zijn. Bedankt.

gerben734 (0), 18 jaar geleden

G3 zuigt

Gert3647 (0), 18 jaar geleden

"g3 zuigt", dacht het niet.. 400 km rijden voor 18 euro, dat is feest :-)

milas (0), 18 jaar geleden

Elke auto heeft zijn voor- en nadelen.
Gewoon naar een gasspecialist gaan. Daar kunnen ze je beter helpen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.