Hallo, de 406 SW van mijn vriendin heeft problemen met de achterremmen. Bij het intrappen van het rempedaal bewegen de zuigers wel naar buiten maar er komt geen kracht op. je kan de wielen met de hand blijven draaien. Ik dacht dat het de remdrukverdeler zou kunnen zijn. Navraag bij de dealer gedaan maar die zegt dat er meteen een nieuwe in moet omdat ze niet te repareren zijn. Klopt dit? of zou het ook nog iets anders kunnen zijn? Het is bij allebei de wielen hetzelfde beeld.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hangen de achterwielen vrij van de grond?? Dan geen remdruk ,wielen moeten belast zijn. Succes
Was er aanleiding om te kijken of de achterremmen het nog deden? Testen of de rem het doet kun je bij veel garages laten doen. Die hebben daarvoor een plaat in de vloer om de remmen op te testen.
14 jaar
[quote=Punt]Hangen de achterwielen vrij van de grond?? Dan geen remdruk ,wielen moeten belast zijn. Succes[/quote]
Je hebt altijd remdruk, of de wielen vrij zijn van de grond of niet
Tom , het kwam bij de peug 504 al voor dat als de achterwielen vrij hingen de olie /remvloeistof niet verder ging dan de remkrachtverdeler. dus wisselen van de vloeistof was alleen mogelijk als je de as ondersteunde. Groetjes.
Tom en Punt, bedankt voor de reactie. Ik vraag me wel af waarom de monteur van Peugeot dat niet gezegd heeft. Hij wilde gelijk de (dure) remdrukverdeler vervangen. De reden dat ik er achter kwam dat er geen remdruk was, is dat er al 2 jaar op rij bij de APK de linker achterrem gangbaar gemaakt moest worden. Dus bij het wisselen van de winter/zomerbanden contoleerde ik even of de zuiger naar buiten kwam. Dat deed hij maar zoals gezegd geen druk op de schijf. De schijven zijn ook niet blank waardoor ik denk dat er bij het rijden ook niet veel remdruk op de achterwielen is. Vind het wel vreemd dat het bij allebei de wielen hetzelfde is. Begrijp ook niet waarom de constructeurs van Peugeot een systeem zouden bedenken om de remdruk van de wielen te halen als de wielen los van de grond hangen. Bij de voorwielen is dit vlgs mij ook niet. Hij remt overigens wel behoorlijk dus als hij over een paar weken weer voor de APK gaat, zullen we het wel horen als er iets niet klopt.
14 jaar
De reden van die remdrukverdeler is heel simpel: als je achter te weinig druk op de wielen hebt en toch hard remt, wordt de auto instabiel. In het ergste geval ga je achterstevoren.
14 jaar
Walter ,misschien was het die monteur nog niet opgevallen. Begrenzers zijn niet afstelbaar maar Lastafhankelijke wel d.m.v de veerspanning. Bij busjes uit oost azie zie je vaak een tabelletje op de bestuurdersdeur. Rij eens met een snelheid achteruit en rem !!! je voorwielen staan gelijk stil. De remkracht is te groot maar ook door de dynamica wordt de wagen daar opgelicht.
Oké, er wordt mij een hoop duidelijk. Ik zal zaterdag eens met assteunen proberen de wielen te draaien bij ingetrapt rempedaal. en ik laat jullie weten wat er bij de APK uitgekomen is. Blijft het punt over dat de schijven niet blank 'remmen' terwijl de auto dagelijks gebruikt wordt.
14 jaar
Op de juiste plaatsen wat warmte bestendig vet doet wonderen. Mercedes 190 had hetzelfde probleem.
Heren, bedankt voor de reacties. ik heb de auto ondertussen ingeruild met slecht werkende achterremmen. (gemeld aan de koper) Het handremmechanisme zorgde ervoor dat de remblokken niet meer vrij kwamen. Dit ondanks dat het vorig jaar vervangen was. Zal dus een samenstel van problemen met die auto zijn geweest.
Hiermee kan dit probleem gesloten worden.
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar