close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot Boxer: geen spanning op gloeistiften

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5

heey allemaal. ten eerste aan iedereen natuurlijk de beste wensen voor 2010, dat er maar veel storingen op gelost worden.

Nu hier deze volgende storing, boxer gloeit niet meer voor. voorgloeilampje brand ook niet en krijg geen spanning op mijn gloeistiften. heb de gloeirelais vervangen ( wel door een 2e hands, maar hoor hem wel in schakelen. ) heeft er iemand een idee wat dit kan zijn. heb de start onderbreker die nadien in de auto is geplaatst ook al door gelust.

alvast bedankt

Geplaatst door

apalracer (50)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Scakelen is een maar staat er op het relais wel een aanvoer van spanning of doe dat eens handmatig .Je schakelt zo'n 80 amp . Ik verdenk een zekering en meet met een testlamp ,geen ledlamp! Succes Jan

Punt 50
badge

14 jaar

oke maar krijg wel alle signalen. het vreemde is dat hij het soms wel in een keer doet maar dan weer niet meer. heel vreemd. heb diverse relais geprobeerd en gemeten. hoor hem idd wel inschakelen. dan lijkt het mij toch logische dat hij door moet verbinden?

mvgr Han

apalracer 50
badge

14 jaar

Verbind hij hem wel door? Meten?

marcel7031 0
badge

14 jaar

Was dat niet het jaar dat er een modificatie van de kabelboom was naast de radiateur?
Andere peugeot techneuten help mij eens ??

oldtimer 0
badge

14 jaar

had hem door gemeten ohm meting loscomponent. relais laten inschakelen en van oneindig schakelede hij naar 0,02 ohm. dus denk dat deze gewoon goed is. gisteren bezig en ineens deed hij het weer. maar later was de storing er weer. nieuwe connectoren er op gemaakt maar geen resultaat.

mvgr Han

apalracer 50
badge

14 jaar

Je kan beter onder vermogen meten dwz aangekoppeld.

marcel7031 0
badge

14 jaar

dan gaat schakeld hij dus niet door. dat is het vreemde. los van de auto geeft het relais wel alles door, maar onder de auto geeft deze dus niks door. heel vreemd. heb diverse relais geprobeerd maar allemaal het zelfde verhaal.

mvgr Han

apalracer 50
badge

14 jaar

Dan zou je denken dat er een overgangsweerstand in de dikke voeding van het relais zit, zet er eens een regelrechte voeding op vanuit + accu.
Heb ik ook wel eens meegemaakt er zit een knooppunt ergens achter de accu onder de rembekrachtiger, of slijt dan door op de chassisbalkrand.

oldtimer 0
badge

14 jaar

Klinkt inderdaad als een kabelbreuk of slecht contact o.i.d.

Als er geen spanning op de gloeiers komt te staan en het relai wel gewoon schakeld, zou ik het hierin zoeken.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

wanneer ik op het relais meet geeft deze dus niks door en het controlelampje gaat dus ook niet branden. wanneer ik de stekker los maak en een spanning op de draad zet van het controlelampje brand deze wel. rechtreeks voeding op de gloeistiften werken deze wel. dus een hele rare storing . achter de accu ook de bedrading na gekeken niks kunnen vinden.

mvgr Han

apalracer 50
badge

14 jaar

Meet je ook niks als je de temp sensor even los haalt ? Hij zou dan een tijdje moeten blijven gloeien..

De spanning op de kabels is dus wel in orde, alleen schakeld hij blijkbaar niet..

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

helaas ook al geprobeerd maar geen resultaat. had beide sensoren los gekoppeld. snap er eigenlijk nu niks van je meet wat je moet metgen en hij werkt niet.

mvgr Han

apalracer 50
badge

14 jaar

Je moet eigenlijk eens de voedingsspanning voor de gloeibougies meten voor het relais en dan terwijl je het relais inschakeld.
Als er een te grote overgangsweerstand in de voeding zit valt op het moment van inschakelen relais de spanning voor het relais weg.

er is door een vorige eigenaar flink mee geknoeit. andere afsluiter mechanisch ipv electronische . de originele onderbreker gedeeltelijk verwijderd. dus wij gaan eerst dit maar eens goed terug maken in de originele staat en dan gaan we weer door met meten. ik houd jullie op de hoogte.

mvgr Han

apalracer 50
badge

14 jaar

Motormassa ??!!!!

Oxo8320 25
badge

14 jaar

er zat een kortsluiting in 1 van de gloeistiften. en het niet altijd lopen van de motor zat hem in de brandstofpomp.

allemaal bedankt voor het mee denken

mvgr

apalracer 50
badge

14 jaar

bedankt voor de feedback,gr marcel

marcel7031 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Boxer of stel zelf een nieuwe vraag.