Heb een 306 BREAK van 6/01 waarvan het storingslampje brandt en krijg geen communicatie opgebouwd met het stuurapparaat.
Zekeringen ok,motor start en draait goed,in de obd stekker heb ik massa en voeding echter op klem 7&15 (k&l-lijn) meet ik niets. Volgens schema zou de ECU één grote stekker hebben,maar in dit voertuig zit er een ECU met 3 stekkerblokken,het betreft hier een Bosch EDC 15C2.
Weet iemand of deze reeds via can bus werkt? Op plaats 7 in obd stekker bevindt zich een oranje draad, op 15 een lichtblauwe, weet iemand wat ik hierop normaal zou moeten meten?
Mvg
Marc
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Diagnose gaat in ieder geval niet via Can-bus. Gaat gewoon nog via K- en L-leidingen (Pins 7 & 15).
Waar lees je mee uit?
Bosch KTS550, het systeem is een CP1 common rail van Bosch en die software EDC15 is in de kts aanwezig, dus hier zie ik geen probleem in.
Als het niet via can-bus gaat dien ik normaal gezien, bij opgezet contact, toch een bepaalde spanning te meten over de K- & L-leiding?
In je OBD stekker moet je op 2 plaatsen spanning hebben bij aangezet kontakt.
Oldtimer dat is niet het geval,heb enkel een +15 en massa
loopt die bedrading van de obd stekker rechtstreeks naar de ECU of via een ander circuit zoals bij VW door de combi?
Er komt ook nog een + over het kontakt vanaf de zekeringkast.
Bij 206 meet ik ongeveer de accu spanning (iets lager) op pen 7 en 15 .
Soms zet ik een accu lader aan de auto wanneer de communicatie mislukt.
En wanneer het dan nog niet wil gebruik ik de universele bosch kabel.
Ook laat ik bosch dan zelf zoeken (mischien andere ECU die je verwacht)
Ook zou je nog EOBD kunnen proberen mischien zit dat protocol er ook in.
Oiram
Indien het een andere ECU is zal hij dit opmerken als stuurapparaat niet eenduidig geïndentificeerd en geeft dan enkel fouten lezen en wissen.
Ook de EOBD functie (F7) lukt niet, 2001 diesel is niet verplicht eobd ondersteund en er is geen spanning op K- & L-lijn.
Ik wil nu met de universele kabel gaan werken en rechtstreeks op de ECU, maar ik ben niet in het bezit van een juist schema.
Het schema in ESI stemt niet overeen met dit voertuig, een jonger type geeft wel een schema met 3 stekkers op de ECU maar hier vermeld men bij dat dit Can-bus is tussen OBD stekker en ECU, wat niet het geval blijkt te zijn.
Wat ik nu nodig heb is de positie in de ecu stekker van de K- & L-lijn. Als iemand dit me zou kunnen bezorgen aub.
Dank bij voorbaat.
Marc
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar