koude start wil de motor niet aanslaan , na slepen slaat hij aan maar loopt alleen stationair ,smoort bij gasgeven als motor warm is is alles goed .
nou weet ik dat de stekker van de gasklepstelmotor op de injector heeft gezeten .........................en de stekker van de injector heeft op de gasklepmotor gezeten ( verkeerd gemonteerd) ik vermoet dat de computer defect gegaan is hierdoor
wie heeft dit vaker meegemaakt
vonkt goed krijgt benzine ( te veel ) waarde koelvl temp is 2Kohm dus ook goed
nogmaals ik vrees voor de ecu !!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik ben bang dat je gelijk hebt.
heb inmiddels een andere computer geprobeerd .......... geen resultaat
andere voorschakelweerstand van injector.....................geen resultaat
wie weet wat de weerstand van die monopoint injector moet zijn ?? is 1.5 ohm
ga nu nog compressie meten (op gehoor wel goed maar wordt een beetje radeloos)
dit alles is trouwens gekomen na het vervangen van de cilinderkop.!!!
nokkenaspoelie is exact gelijk , distr staat op tijd , kleppen zijn gesteld
maar fijn de ecu is dus niet stuk !!!!!!
en nu ?????????????
klinkt misschien een beetje vreemd, maar ik heb zoiets wel eens meegemaakt met een kapotte bobine. (deze gaf toch een te zwakke vonk).
heb je de waarde van de temp-sensor ook op de motorebe gemeten?(draadbreuk)
vonk is super sterk !!!!
heb jij gegevens over deze waarde van de temp sensor .
motor loopt trouwens ook niet op een spuitbusje startpilot/contactcleaner
Het zit niet in je temp.sensor. Als die niet goed is, heb je weliswaar een startprobleem, maar dat is snel over zodra hij loopt. Ik denk dat je kleppen niet goed afgesteld zijn. Als die aan staan, heb je koud een probleem en warm een iets minder probleem.Koud 0,20 en 0,40 mm afstellen.
heb de klepspeling al afgesteld !!!
die waarde van 2kohm die je koud opgeeft is inderdaad gewoon goed, en moet gelijkmatig oplopen naar ong 200ohm warm.
als je zegt dat ie op startpilot ook niet loopt, zou je toch denken dat er met de vonk iets niet in orde is . of zoals dhr bijman zegt, toch de klepspeling niet goed. (ijskoud gesteld en niet de in-en uitlaat door elkaar gehaald per ongeluk?) (je zou de eerste niet zijn) .
Als dit ontstaan is na het vervangen vd cil.kop zou ik het daar zoeken.
Waar komt de vervangen cilinderkop af??? (motor type)(aluminium of gietijzer onderblok)
En heb je de timing gecontroleerd met de pennen?
Aantal tanden distributiesnaar??
ben er inmiddels achter dat bij een uitlaatklep speling van (SCHRIK NIET) 5mm dus gewoon helemaal losdraaien de motor wel aanslaat en bij 0.40 weer hetzelfde probleem.
timing zou je dus zeggen!!!
heb ook nog de nokkenas gedemonteerd en de nok-hoogte vergeleken met de nokkenas uit de oude kop
ook hier geen verschil.
conclusie ............ ik ga de cilinderkop maar demonteren en zien dan wel verder.
heb al een hoop meegemaakt maar dit is echt het toppunt hoor.
bedankt voor het meedenken iedereen en ik meld me wel weer als er een andere kop op zit
groetennnnn
hoera hoera hoera
het wonder is geschied !!!!!!!!!
peugeotje loopt als een zonnetje
ben met de kop terug gegaan naar de sloper ( bekende van me)
HEBBEN HEM SAMEN BEKEKEN EN KWAMEN TOT DE CONCLUSIE DAT HIJ EXACT HET ZELFDE WAS ( HEB TROUWENS OOK NOG NOKKENAS GERUILD MET OUDE KOP) HEB IN OVERLEG TOCH MAAR EEN ANDERE KOP MEEGENOMEN MONTEREN , KLEPPENSTELLEN ENZ ENZ ENZ EN !!!!!!!!! STARTEN LOPEN!!!!!
MAAR IK KAN NU NIET UITSTAAN DAT WE DE OORZAAK NIET HEBBEN KUNNEN VINDEN MAARJA IK KAN IN IEDER GEVAL WEER LEKKER SLAPEN
IEDEREEN NOGMAALS BEDANKT VOOR HET MEEDENKEN.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar