Na ruim 270.000 km is op zich te verwachten dat er wat slijtage optreedt, maar in het algemeen mag ik absoluut niet klagen over de technische staat van mijn 306. Wel heeft de auto in toenemende mate last van speling in de aandrijflijn. Na het schakelen en het vervolgens weer laten opkomen van de koppeling wordt het steeds lastiger om dit niet gepaard te laten gaan met een schokje.
Misschien moet ik me er maar niets van aantrekken, want mijn eerste vermoeden is dat de speling ergens in de versnellingsbak of het differentieel zit, en dat die auto het nog wel een tijdje uithoudt, in ieder geval met betrekking tot dat probleem.
Maar toch hoor ik graag wat anderen hier van denken, wellicht is het namelijk iets dat eenvoudiger (minder duur) is te verhelpen.
Ik hoop dat iemand suggesties heeft of anders mijn vermoeden kan bevestigen.
groeten,
Michiel
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Toch eens kijken naar de draagarmrubbers en de motorsteunen
Weer wat geleerd vandaag: eerst het ene probleem oplossen en dan pas verder kijken! De stuurkogels heb ik vervangen, want daarop was speling voelbaar. Het geklapper dat ik vanaf de vooras hoorde bij klinkers is weg, en de het schokje bij het schakelen ook! Oplossingen hoeven niet zo ingewikkeld te zijn dus!
18 jaar
Maar dat had je niet gezegd, dat daar speling op zat, anders had ik het ook wel geweten, en met mij nog wel enkele anderen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar