406 2.0cc 16v op lpg. Sinds geruime tijd heeft de motor geen vermogen meer dit zowel op lpg als op benzine. Verder rijdt en draait hij perfect, rookt en en start eveneens onmiddelijk bij koudstart de topsnelheid is nog steeds ok. Het vermogenverlies is het best merkbaar bij vertrek (kan amper een vrachtwagen voorbij rijden). Ik had gedacht aan de lamdasonde maar ben niet zeker, bougies en ontsteking is eveneens ok.
Op ralenti draait de motor ook perfect. Daar het vermogen dus veel minder is en het een automaat is moet ik nu dikwijls op kickdown rijden om de wagens voor me te kunnen bijhouden.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ben nog vergeten te noteren de het storingslampje van het motormanagement niet oplicht en dacht toch indien de lambdasonde defect zou zijn dit normaal toch zou moeten oplichten.
Kat ingestort?
Wat is 'ralenti' ?
Volgens mij is je cat verstopt. Gewoon even kijken en anders de steen eruit boren. Meestal zijn de motoren al schoon van zichzelf en hoef je misschien geen nieuwe te kopen.
20 jaar
De computer van benzine heeft zich aan de lambda simulator aangepast. Het enige wat je moet doen is de storingen in het geheugen van motormanagement wissen, ook al zijn er geen storingen. Dit probleem komt wel na enige tijd terug en het enige wat men hieraan kan doen is de +30 van de computer met een relais onderbreken (van + 30 naar 15 = + na kontakt) zodat "het verleren" niet in het geheugen wordt opgeslagen.
ralenti = stationairlopen :-)
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar