auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 206: geknetter lampjes begonnen te flikkeren en motor viel uit

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 16

Peugeot 306 16 16V

Auto begon uit het niets raar te doen, 2x hoorde je ff een knetterende geluid waardoor radio en lampen uitvielen, daarna was het alleen maar knipperende lampen en een brandende geur motor viel uit en dat was het....motor gaat nog wel in de ronde maar slaat niet aan me hele stroom cirquit is van de leg verlichting,display, kachel,cv,radio nix doet het meer...af en toe zie je het nog wel doen dan kan je ff de motor starten maar alles gaat meteen weer in de stress....brandende geur is weg...alle zekeringen na gekekeken zijn allemaal goed.
Relais binnen waren ook goed.
Zekeringen bij de motor zijn ook goed...alleen een relais"G.CARTIER 03 722 12V" stond te tikken...kan deze relais het probleem zijn.??????


Mvrgr, Stef

Geplaatst door

si (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

controleer de bekabeling op verbranden plekken en op weerstand
en controleer de centrale computer (bsi) onder bij het stuur
je zegt dat je geknetter hoorde en alles aan-uit ging maar snel, dus ergens lag er iets te vonken
brandende geur is de issolatie cq plastic wat je ruikt
dit alles zou dus ergens verbrande kabel kunnen/moeten zijn

ik ben zelf bang dat bsi overleden is maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan
je zult dus veel moeten meten om iets te weten en daar dus ook de juiste schema's bij gebruiken
meten van de radio naar de accu kan een hele snele manier zijn om te kijken waar de stroom circuit onderbroken is
en alle zaken die je noemt en niet doen gaan allemaal naar de bsi

verder als je de auto laat staan
haal de accupool los zodat er nergens kortsluiting kan komen 's nachts en de auto in brand vliegen

relais nummer hebben we niks aan maar wel de positie waar hij zit
we moeten de laatste acht van chassisnummer hebben en foto van de positie van de relais
op relais staat alleen dat het een 12volt relais is

Heb het gevonden, massa kabel was gebroken...hier een nieuwe voor gemonteerd...alles doet het weer en hij rijd weer perfect...maar nu heb ik nog één probleempje...stop lampje blijft branden terwijl alles goed werkt ook oliedruk is goed (lampje zit namelijk gekoppeld aan het oliedruk lampje)...kan het zijn dat hij gereset moet worden, omdat hij een dag zonder stroom heeft gestaan.?

si 0

12 jaar

mooi dat het opgelost is
het stop lampje kan om veel redenen branden
oliedruk is 1 daar van
maar ook als de deur niet dicht is kan hij stop melding geven of dat de handrem nog op staat

beste is inderdaad bij dealer uit laten lezen en tevens zeggen van het probleem dat je nu opgelost hebt
met een beetje geluk staat er een storing in, dan un je direct tot oplossing komen
mogelijk communicatie storing ivm eenheden wel stroom kregen maar geen communicatie als voorbeeld
zo nee dan moet je in meting gegevens kijken welke waarde niet klopt
bijvoorbeeld deur ra open terwijl deur dicht zit

het enige dat je moet doen als je dag zonder stroom hebt gezeten is de radio opnieuw instellen (voornamlijk de tijd)

Ben eigenlijk bang dat er toch iets overleden is , de stroom die normaal door de massa kabel gaat heeft nu een andere weg gekozen. Blijkbaar ging dat niet gemakkelijk en werd de boel een beetje warm.(stank) Kort gezegd , er ging heel veel stroom door een component wat daar niet geschikt voor was.
De instrumenten panelen van deze eerste serie 206 waren niet zo sterk , ik heb er meerdere voor diverse storingen vervangen.
Als er iets met een portierslot is gaat de auto niet op slot of springt terug van slot.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.