Peugeot 406: Gloeilampje Brand Niet Meer En Auto Wil Niet Meer Lopen,geen Bra

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9TD

Gloeilampje Brand Niet Meer En Auto Krijgt Geen Diesel En Wil Niet Meer Starten, En Kan Er Niet Inkomen Met De Computer.....

hr auto

Geplaatst door hr auto (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

21 Reacties

Autobedrijf Dijkema (0) PRO, 14 jaar geleden

hoe is je stroomvoorziening?
cellen kapot?
contactblok?

hr auto (0) PRO, 14 jaar geleden

Accu Is Goed, Contactblokje Nog Niet Naar Gekeken,

Autobedrijf Dijkema (0) PRO, 14 jaar geleden

Volgens mij hebben die krengen ook al zo'n transponder in de sleutel.
Misschien dat je de sleutels opnieuw moet inlezen.
Ow en is de brandstofstop er toevallig niet opgeschoten? (zit onder motorkap, vierkant geval met rode rubberen kapje erop, zit meestal tegen het schutbord of op de wielkuip)
Even indrukken en als je iets terug voelt schieten is het waarschijnlijk opgelost...

hr auto (0) PRO, 14 jaar geleden

Oke, Ga Ik Morgen Even Naar Kijken.alvast Bedankt

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

Hans, volgens mij heb je je caplocks sensor defect....

hr auto (0) PRO, 14 jaar geleden

Wat Is Dat En Waar Zit Die, Bvd

hr auto (0) PRO, 14 jaar geleden

Dijkema, Ik Kan Het Toch Nergens Vinden.ik Hoor Wel Even Van U. Bvd

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

[img]http://i.fokzine.net/s/schater.gif[/img] Je schrijft met of shift ingedrukt, of je hebt caplocks ingeschakeld, dit leest nog al lastig

allezekering goed? heeft de motor EBE voeding en MASSA? kjrijgen de sensoren 5V ? niet toevallig een verkeert uitgevoerde starthulp?

hr auto (0) PRO, 14 jaar geleden

ik ga morgen even kijken, alvast bedankt,wat is eigenlijk een 5v sensor.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

5v = 5 volt = voeding voor een sensor. Ik denk dat je het verkeert hebt gelezen

Autobedrijf Dijkema (0) PRO, 14 jaar geleden

er zit een beveiliging op veel peugeot's die inschakelt bij een aanrijding.
deze willen er ook wel eens spontaan opschieten en dan doet zo'n auto ook niks meer.
onder de motorkap zit ergens een soort van knop, deze is te herkennen aan een rode rubber waarmee deze is afgesloten.
als je die indrukt schiet de beveiliging er weer af.
2 weken geleden ook een klant geholpen alleen toen ging de alarmverlichting wel aan en deden de controle lampjes op het dashboard het ook.
als je verder geen stroom hebt dan zou je toch of naar je stroomvoorziening moeten kijken, of je contactblok.
zekeringen uiteraard wel goed bijlangs, anders zit je straks vanalles te controleren terwijl het enkel een zekering is...

hr auto (0) PRO, 14 jaar geleden

bij deze auto zit geen stopbeveileging op, alle zekeringen goed,en nog niet gloeien en geen brandstof, een raadsel..alle lampjes branden, behalve gloeilamp,

Autobedrijf Dijkema (0) PRO, 14 jaar geleden

startonderbreking kan natuurlijk ook roet in het eten gooien...

dupl-u-2071-5dd1497d5d4fa+Techniek (0) PRO, 14 jaar geleden

hallo heeft u al een oplossing gevond wij hebben het zelfde probleem

mos01 (0) PRO, 14 jaar geleden

hallo heeft u het probleem opgelost ik heb het zelfde probleem met een patner hdi!

Autobedrijf Dijkema (0) PRO, 14 jaar geleden

wat hebben jullie zover doorgemeten en gechecked?
wat meer informatie is wel gewenst... :)

mos01 (0) PRO, 14 jaar geleden

alle massa punten gecontroleerd. de bedrading door gemeten! bsi vervangen!gloeirelai vervangen! maar kan de hele motor ebe niet in komen hij ziet hem niet ! wat kan hem blokeren

Jop59 (0), 14 jaar geleden

Ik heb sinds een paar weken hetzelfde probleem met een 206 sw 1.4 hdi van 2005.
Startmotor gaat rond computer geeft geen foutmeldingen maar het ding slaat niet aan, heeft deze ook zo'n stopbeveiliging of buitenom de brandstofhogedrukpomp nog een opvoerpomp?
Kan het hier ook aan het opnieuw inlezen van de sleutels liggen, een week voordat hij er helemaal mee stopte wilde hij na een rit ook geruime tijd niet aanslaan maar pakte toch weer op tot twee weken terug op zaterdag.

sophos (0), 14 jaar geleden

4x contact aan en uit met 10 seconden tussenpauzes reset de sleutel/moter-code. Proberen kost niks en als dat het is weet je wat te vervangen.

dupl-u-2071-5dd1497d5d4fa+Techniek (0) PRO, 14 jaar geleden

Sorry voor geen reactie op deze advertentie. ik was waarschijnlijk nog ingelogt op het bedrijf van MOS Steenwijk die op die manier een vraag gesteld heeft via mijn account. bij deze gegroet Jakob.
Ik kreeg dit door via de mail van Sophos.
Nu ik het probleem mee gelezen heb zal ik proberen een oplossing te vinden.

gr Julien

mos01 (0) PRO, 14 jaar geleden

probleem gevonden/bedrading tussen bsi/motor eenheid stuk 2x draad door gesleten in draad bundel op hoek van binnen scherm/draden gerepareerd maar nog niet
aanslaan,wel gloeien goed,bsi eerst bsi vervangen en later ook motoreenheid nog nu wel lopen en alles werkt weer/eigenaar had ook een omformer van 12 naar 220
met 300w via aansteker gemaakt Julien sorrry voor ongemak


vr gr jacob

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.