Hallo
Ik heb net een peugeot 406 coupe gekocht op lpg.
Nou zit ik met het volgende probleem dat is dat de auto moeilijk start en dat die stationair nogal pingelt met het toerental,
ook geeft die telkens storing uitlaatgas aan heb hem laten uitlezen bij peugeot garage en daar gaf die aan dat de achterste lambasonde niet goed functioneerde die heb ik vervangen,maar nog steeds hetzelfde probleem alleen nu knippert het lampje van de motormanagement en die bllef voor het vervangen van de lambasonde constant branden.
Wie zou mij verder kunnen helpen met dit probleem.
Alvast bedank m.v.g marc
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Knipperren van het lampje betekent dat er een storing is die de katalysator beschadigt. En die zijn erg duur!
Eigenlijk moet je de motor dan uitzetten of op zijn minst iets doen waardoor het lampje niet meer knippert.
Dit is een andere storing als dat je beschreef.
Gebeurt dit alleen op LPG? Dan op benzine gaan rijden en een afspraak maken met een gas-specialist.
Gebeurt het ook op benzine dan een afspraak maken met de dealer.
Weet je nog de kode (nummer) van de foutcode die uitgelezen is?
Hoi Oldford
Ik heb even op de factuur gekeken of er een code vermeld stond,maar die staat er niet bij.Wel staat er storing uitgelezen,geprint en gewist,proefrit gemaakt op benzine(geen storingen meer aanwezig).Achterste lamba sonde regelt niet goed co gehalte bij stationair toerental is te hoog en loopt stationair onregelmatig.Advies een tijdje op benzine rijden om te kijken of de storing terug komt.De storing was er tien min na dat ik de auto had opgehaald al weer terug.De storing komt voor bij lpg maar ook op benzine.Als het lampje motor management begint met knipperen dan zet ik de auto direct van het contact en vaak als ik dan weer start blijft de motor management constant branden en loopt de auto wel goed wat die niet doet als die knippert wand dan loopt de auto slecht.Heb de achterste sonde vervangen maar het probleem blijft na reparatie hetzelfde.
m.v.g dennis
14 jaar
Achterste sonde regelt niet en heeft niets met CO te maken. De voorste sonde regelt het CO.
Knipperen van het lampje komt door een onstekingsfout (kapotte bobine, bougie), een defecte injector of bedrading of door een mechanische fout.
Daar helpt het vervangen van de achterste lambda-sonde niet tegen, als die al kapot was.
Aangezien het op LPG ook gebeurt kunnen we denk ik de benzine-injectors uitschakelen als oorzaak.
Ik zou maar naar (een andere) dealer gaan, want zo komt het niet goed.
Wat je zelf kunt doen: Zoek de benzinedruk-regelaar. Is een potje aan het eind van de benzinerail (waar de injectors in zitten).
Daar zit een slangetje aan. Zit hier benzine in? Dan moet de drukregelaar vervangen worden.
Kontroleer of de uitlaat volledig dicht is - vooral het 1e stuk tot na de kat. Bij koude motor kun je het wel horen als er een lek is.
Kontroleer alle slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk op lekkage, scheuren, loszitten e.d.
Wat voor olie zit er in ? Dit blok heeft gevoelige klepstoters. Laat de motor maar eens goed flushen en dan vullen met verse vol syntetische olie.
HOI
ik zal is gaan kijken of ik zelf iets kan vinden en de olie is net vernieuwt heb er 5w40 op laten gooien.
Bedankt en mocht ik er toch niet uitkomen dan meld ik me wel weer
14 jaar
Beste oldford
Nou ik heb al weer van alles geprobeerd.Heb de katalysator leeg gemaakt was namelijk kapot en de filters zaten dicht,alle sensoren nagekeken,gasklephuis schoon gemaakt en nog steeds geeft die foutmelding katalysator aan weet het nu echt niet meer wie o wie kan me helpen bij dit probleem
m.v.g dennis
14 jaar
Katalysator leegmaken gaat niet meer. Daar heeft de wetgever een stokje voor gestoken.
Melding gaat alleen weg als er een nieuwe kat onder komt. Zou ik wel pas doen als alles goed werkt, kat is niet voor niets kapot gegaan.
Ervaring leert dat imitatie-kats wel goedkoper zijn, maar vaak nieuw uit de doos al niet werken en anders na een paar maanden ook defect zijn.
Kom je weer niet door de APK. Neem dus een originele kat.
Hallo
Dit probleem heeft menig bezitter van een PSA 2.0 motor.
Ik rij er al 7 jaar mee en van alles gedaan. In dit forum al zo vaak besproken.
De kat heb ik vervangen. Hoe doe je dat zo goedkoop mogelijk... zoek een kat op het www eentje voor een ongeveer 2.0 liter motor en plak die er tussen. Fluitje van een cent, maar het lampje blijft branden. Div. sensoren en noem maar op vervangen niets hielp. Op vakantie bij een franse dealer geweest. Alles was goed ook de kat!! maar toch weer die storing.
Mijn auto rijdt op LPG en benzine perfect.
Ik ben er achter gekomen dat bij een lange afdaling de motor ook in storing springt.
Oplossing gevonden........lampje uit de klok gehaald en geen storing meer.
Ja, ik weet het maar was ten einde raad.
Mijn Peu heeft inmiddels 236.000 km erop zitten en rijdt nog steeds perfect.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar