Hallo,,, heur na lange tijd weer eens een probleem met mijn peugeot 307CC.......
Ik heb mijn H1 lampen vervangen door Xenon verlichting,,,, de connector die op de lamp zat aangesloten op de balasten...
in eertse instantie een kleine 2 maanden geen probleem,, na 2 twee maanden starte de balasten dan wel en dan weer niet....
Wanneer ik de verlichting aanzet zonder dat de motor loopt,,, op het moment dat de auto gestart wordt, valt 1 balast met xenon weer uit......
Nu wilde ik de normale H1 halogeen weer terug zetten,,, maar nu lijkt het alsof er helemaal geen spanning meer op de connector staat....
er is geen zekering kapot...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
lampen worden aangestuurd via de bm34 dit is de zekeringkast onder de motorkap naast de accu
ik weet dat bij 407 problemen komen door gebruik van een xenon setje
ze kosten 150euro dus dat valt nog wel mee
maar dan moet wel dit als enige zijn
beste kun je laten uitlezen dit ivm
je moet weten dat schakelaar goed is
en dat als je de koplamp aanstuurd via laptop ze ook niet werken
alle zekeringen heel dan waarschijnlijk bm34
weet dat je bij peugeot het beste via een relais kunt werken
deze relais wordt bekrachtigd door de verlichting en schakeld een afgezekerde 12 volt dat van accu komt
de dealer kan dit het beste zien of alles goed is
dit ivm ze via meting gegevens de schakelaar kunnen zien of hij goed werkt
en ook direct de uitgang van bm34 kunnen aanzetten zodat dimlicht werkt
en dan kunnen ze meten of je spanning hebt of niet
er was inderdaad een zekering defect in de zekeringenkast onder de motorkap,,,,
ik weet alleen niet of nu het probleem met mijn xenon verlichting verholpen is,,,, ik heb er nl 2 maanden geen last van gehad.
iig bedankt voor de snelle reactie...
Jan
13 jaar
Als ik mij goed herinner van het avontuur met xenon, moet je de 10 ampere zekening vervangen door en 15 ampere zekering. Piekspanningen zij er de oorzaak van dat de zekering knapt. Overigens ben ik genezen van xenon. Bij de APK moest ik elke keer xenon uitbouwen omdat het lichtbeeld niet goed was. Nog afgezien van het feit dat zo nu en dan het oranje motorblokje ging branden. Door xenon.
13 jaar
vergroten van de zekering hoeft eigenlijk niet
dimlicht brand op 55watt en xenon set op 35watt
wanneer het wel moet is als er 1 zekering voor beide koplampen wordt gebruikt
dit inderdaad met het vermogen bij het aanzetten
10A is 120watt
15A is 180Watt
xenon set bij het aanzetten kan 10A per balast vragen maximaal
dus met 15A zit je nog kort
en dan is het ook slim om relais ervoor te gebruiken
@hierboven
weet niet wat voor auto je exact hebt
maar in het algemeen is xenon in reflector koplampen (dus dat je het lamp kunt zien zitten)
altijd verkeerd ivm teveel strooilicht boven het lichtbeeld
heb je projectoren koplamp (ziet een blok glas waarachter de lamp zit)
deze heeft standaard uit zijn eigen een strak lichtbeeld en is xenon eigenlijk altijd goed
vooral als hij voor 2006 begin 2007 is het verplicht om sproeiinstallatie en automatische hoogteregeling te hebben erop (laatste niet verplicht voor apk)
heb dit zelfde euvel gehad met mijn focus reflector was groot licht en dimlicht hetzelfde (bi-xenon) en toen projectoren en daarmee gewoon goed kunnen keuren
dit probleem is opgelost door speciale voorschakel kables tussen de ballasten te zetten, peugeot ziet namelijk de ballasten als iets wat de conputer niet kent.
dus schakeld automatisch de spanning van de lampen af... ook met ballasten met canbuss of zoiets werkt niet.
Ik heb contact opgenomen met Richie car electronics,, hij had twee speciale kabels liggen voor dit probleem...... die er tussen gezet en HOP het probleem was verholpen.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar