Peugeot 406: Haalbaarheid ombouw LFY naar RFV

Bouwjaar: 1996, Brandstof: LPG, Motorcode: XU7JP4

Kan iemand mij vertellen of ik een RFV motor in kan bij ipv een LFY en de huidige draadboom blijven gebruiken?
En of mij Vialle LPI ook zo op de RFV past (overzetten inlaat met injectoren)
Graag tips

Prutser Kris

Geplaatst door Prutser Kris (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

oldford (0) PRO, 15 jaar geleden

De LFY en RFV zijn met diverse merken en types ecu's geleverd. Ik denk niet dat een draadboom voor een Sagem hetzelfde is als voor een Bosch.
Dus eerst uitzoeken welke ecu je nu hebt en welke bij de RFV motor zit.
In ieder geval heb je ook de motorcomputer van de RFV nodig en moet je gas-installatie zo wie zo opnieuw gecalibreerd worden.
Ook de injectors kunnen anders zijn, zowel in opbrengst als in weerstand. Beste is motor compleet met sensoren etc. en draadboom en ecu.
Verder is de koppeling voor een RFV groter dan voor een LFY.
Of dat ook nog past in jouw versnellingsbak en of de aansluitingen naar de motor hetzelfde zijn? Geen idee.
Voor technische gevevens (is wel Citroen Xsara):
http://ftp.psyborg.rpg.pl/biuletyny/(200...

Link werkt niet echt lekker. Dus copieren en nieuwe tab in browser openen.

Prutser Kris (0), 15 jaar geleden

Bedankt voor je reactie old ford. De versnellingsbakbehuizing zal hetzelfde zijn denk ik, maar in de link van je zie ik dat de maten van de koppeling enz zo anders zijn dat de maat van de primaire as ook wel anders zal zijn. Uitzoeken of de koppeling van een 2 liter op een 1.8 past.
Begint er op te lijken dat het een wel heel grote conversie gaat worden. Toch maar kijken naar een 1.8 blok als de huidige het niet overleeft.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.