Hardnekkige code P0350 zit in ECU?
Ondertussen zijn alle inlaat spruitstuk sensoren en bobine uitgewisseld met een andere Peugeot
De andere Peugeot blijft goed lopen en geeft geen fouten.
Deze Peugeot blijft de code P0350 geven.
Peugeot Specialist ziet ook geen andere fout codes en rade aan de ECU voor onderzoek / reparatie op te sturen.
Helaas daar dus niet mogelijk deze fout (code) te herstellen.
Iemand ervaring met dit probleem of anderszins een oplossingsrichting?
b.v.d.
Albert-Jan Janssen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat houd P0350 in ?
OBD Code P0350refers to :
The ignition signal from the Powertrain Control Module (PCM) or Electronic Control Module(ECM) is sent to and amplified by the power transistor. The power transistor turns ON and OFF the ignition coil primary circuit. This ON/OFF operation induces the proper high voltage in the coil secondary circuit.
Symptoms
Possible sumptoms of OBD code P0350
- Engine Light ON (or Service Engine Soon Warning Light) - Lack/Loss of Power - The engine may be harder to start - Engine hesitation
Possible causes of OBD code P0350
- Open or short in the ignition coil circuit - Ignition coil circuit shorted to ground - Ignition coil connector - Damaged ignition coil - Damaged PCM or Possible solution- If damage, repair ignition coil circuit - Replaced ignition coil - Replaced PCM or ECM When is the code detected?
The test fails when the Powertrain Control Module (PCM) or Electronic Control Module(ECM) does not receive a valid pulse signal from the ignition coil.P0350 DescriptionThe ignition signal from the Powertrain Control Module (PCM) or Electronic Control Module(ECM) is sent to and amplified by the power transistor. The power transistor turns ON and OFF the ignition coil primary circuit. This ON/OFF operation induces the proper high voltage in the coil secondary circuit.
Possible Solutions
- If damage, repair ignition coil circuit - Replaced ignition coil - Replaced PCM or ECM
9 jaar
Het kan zijn dat de bedrading tussen Ecu en bobine beschadigd is,of dat de Ecu stukgegaan is door een defecte bobine.
9 jaar
De ECU is eindelijk terug van de specialist. Helaas geen fout gevonden en dus ook geen reparatie uitgevoerd.
Nu ben ik zelf de bedrading aan het doormeten maar mogelijk met te weinig kennis.
Op de bobine 3 draden. 2 grijze en een witte. Op de ECU stekker op de witte en de grijze draaad die er naast zit 0,07 ohm en op de derde draad, grijze draad, aan de andere zijde van de connector springt de ohm meter naar waarden tussen de 1 en 2 in om weer snel terug te gaan naar 1.
Mogelijk zit er aan deze draad nog iets tussen de ECU en de bobine als ik de lijst van mogelijke fouten lees.
Wie kan hier wat zinnigs over zeggen. Het ontrafelen van de kabelbook is nu niet meteen de leukste klus, vooral als het niet nodig is.
Alvast mijn hartelijke dank
9 jaar
Overbruggen met een tijdelijke draad om te kijken of hiermee de foutcode weg blijft ?
Dan kun je hierna altijd de draad er nog bij trekken.
Mogelijk zit er echter op de plek van de onderbreking nog meer problemen met andere draden.
Ontstaat deze foutcode op gas en op benzine?
9 jaar
Hallo Pieter en Cees,
Ja de foutcode ontstaat zowel op benzine als ook op gas. Ik had een zeer fraai schema gevonden.
http://www.autoelectric.ru/auto/peugeot/...
Niet van een 1,8 ltr uit 2003 maar ik dacht de basis zal toch wel het zelfde zijn. Volgens mijn neef, die op autodata gekeken heeft is dat echter niet het geval. De 3e draad gaat naar de zekeringkast en is dus een plus draad. Die zal wel goed zijn anders krijg je geen vonken. Zou die draad ergens sluiting maken dan moet de zekering er uit vliegen. Volgens mijn neef zit er verder niks tussen de ECU en de bobine. Conclusie: Plusdraad is goed. 2 draden die van de bobine naar de ecu gaan zijn ook goed. beide 0,07 ohm weerstand.
De bobine is goed dus blijft de ecu over. Ik hoor graag als het anderrs is.
9 jaar
Schema is niet het juiste. Is van een 2 liter xu motor.
Als de weerstand van de plus draad te hoog is zal de spanning niet hoog genoeg zijn. Dat de draad geen sluiting maakt is al goed maar er mag ook geen onderbreking of slecht contact in zitten.
Jij hebt een EW motor, en tevens canbus. Dat is vast heeeeel anders.
Maar wat is het probleem? Loopt de motor niet? Brandend mil lampje.... op drie poten lopend, of gewoon een opgeslagen fout in het geheugen, waardoor het motorlampje knippert?
Dit schiet me nog te binnen.....
Valt de foutcode te wissen, maar komt hij meteen weer terug bij het starten? Het is dan in feite een misfire.
Heb je de compressie al eens gemeten?
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar