close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot Peugeot 406 HDI: hdi

Bouwjaar: 1999

Beste lezer,

Mijn 406 hdi stopt af en toe op de snelweg, zonder aanwijsbare oorzaak. Met andere woorden, het is niet op een herkenbaar ogenblik, bijvoorbeeld als het koud is, of zoiets. Na uitlezing zegt de dealer dat zowel de hogedruk- als de lagedrukpomp vervangen moeten worden. Kosten ¤1.800,-. Kan iemand mij adviseren of dit goedkoper kan en of het zinvol is dit te doen met een kilometerstand van 180.000 km?

Vriendelijke groet,

Pol van Tuijl

Geplaatst door

Povatu (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Goede morgen probleem is de nokkenas sensor komt vaker voor bij de hdi motoren van Peugeot

PETER8876 0
badge

18 jaar

Ik heb hetzelfde gehad met mijn 406 110pk Hdi uit 1999. Kilometerstand was toen 195,000 duizend. Ik meende dat toen alleen de hogedrukpomp vervangen is. Naar ik mij kan herinneren koste dit ook ruim ¤ 600,- euro en een deel was toen garantie kosten dus totale kosten ken ik niet. Teller staat nu op 250,000 en ik heb geen zware motorische problemen meer gehad. Alleen nog een keer het vervangen van de koppelingsplaat en het vliegwiel. (is ook enorm duur!)

Mart76 0

18 jaar

Ben inmiddels bij de dealer geweest en heb het systeem laten uitlezen. Het volgende staat vermeld:

edc15c2
permanente storing. storing circuit TL 4226. circuit defect.
tijdelijke storing. Storing elektronische eenheid. Interne storing.
Tijdelijke storing. Cilindersensor. Gelijkheid toerentalsensor (dynamisch).
Tijdelijke storing. Signaal Schakelaar koppelingspedaal. Overeenkomst met de wagensnelheid.
Tijdelijke storing. Drukregelaar dieselbrandstof. Verzoek tot afslaan van demotor maar regelaar nog steeds actief.
Tijdelijke storing. Functie controle hoge druk dieselbrandstof. Gemeten druk te laag.
Tijdelijke storing Circit extra verwarming 1 onderbreking of kortsluiting met massa.

Daar kan ik natuurlijk geen wijs uit. Bovendien staan er ook geen codes bij, die ik op deze site bij anderen wel zie staan.
Is er iemand die bovenstaande kan vertalen naar iets zinnigs?

O ja, de garage zei me ijzerdeeltjes gevonden te hebben in de brandstof. Dit wijst op een versleten hogedrukpomp???

Povatu 0

18 jaar

Bericht voor harry of anderen...

Op onderstaande thread
http://www.problemcar.nl/index.php?topic...
worden exact dezelfde problemen beschreven als ik ervaar met mijn 406 HDI RHY EDC15C2

Daar wordt gesuggereerd een tussenkabel nl 1922g5 te plaatsen en de raildruksensor te vervangen. Daar gaat het echter om een 110pk. Ik heb een 90pk HDI. Zou daar dezelfde oplossing voor kunnen gelden???

Alvast bedankt voor alle hulp.

Groeten Pol

Povatu 0

18 jaar

Beste Peter,

Dank voor je reactie! Kun je me ook kort uitleggen waarom je denkt dat het de nokkenassensor is??

Groeten Pol

Povatu 0

18 jaar

Omdat wij redelijk veel met peugeots werken en al meerdere malen deze storing hebben gehad ook wel eens de brandstof pomp maar dan stopt de motor er niet helemaal mee maar verliest een hoop vermogen.

PETER8876 0
badge

18 jaar

inderdaad bij deze storing de raildruksensor vervangen en een tussenkabeltje monteren.
nokkenassensor komt mijns inziens nooit voor.(hooguit misschien de afstelling niet helemaal correct)
auto zal op de nokkenassensor ook nooit afslaan.

harry4203 2695
badge vip badge

18 jaar

Beste Harry,

Kun je me ook een indicatie geven, wat zo'n ingreep (het vervangen van de raildruksensor en de tussenkabel) zou mogen kosten? En waar in de omgeving van Den Haag / Rotterdam ik dat professioneel zou kunnen laten doen?

Povatu 0

18 jaar

effe een wilde gok, ong 175euro. (ik weet zo niet uit mijn hoofd wat die sensor kost, zou dat volgende week even op moeten zoeken)
ik zou zeggen, er zitten toch wel een paar peugeotdealers daar in de buurt.
daarbij ook nog even, ik weet niet hoeveel slijpsel uw dealer in het brandstoffilter heeft gevonden, maar als het veel is kan ook ik u niet beloven dat het misschien uiteindelijk alsnog op een hoge-of lagedrukpomp uitdraaid.(ik verwacht het overigens niet)

harry4203 2695
badge vip badge

18 jaar

Harry,

Dank voor je hulp. Zal hier tzt melden wat er uiteindelijk is gedaan om het euvel te verhelpen. Heb de storing de afgelopen week trouwens niet meer teruggehad. Motor loopt prima (ook qua vermogen) op alle snelheden.

Groeten Pol

Povatu 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.