Peugeot Peugeot 406: Pendelen

Bouwjaar: 1999

Heb PEUGEOT 406 2.0 16V 1999
Probleem: Pendelent stat. toerental, soms kleine plofjes te horen in uitlaat, bij deellast schokkende motor (bv.50km/u in 4e versnelling gaspedaal weinig ingedrukt)indien ik optrek geen schokken! Zowel bij koude als bij warme motor,

Reeds bougies vervangen, Volsyntetische olie 5W40 ingedaan, injector reiniger toegevoegd, Computer gereset.

Wie weet raad voor dit lastig probleempje, moet toch een oorzaak hebben?

Alvast bedant voor de reacties

Wouter12348

Geplaatst door Wouter12348 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

Peter8838 (0), 18 jaar geleden

AL IETS GEVONDEN?

Ben hier erg benieuwd naar...
Ik heb precies hetzelfde storingsbeeld met een 405 mi16
zie
http://www.problemcar.nl/index.php?topic...

Heb vanalles geprobeerd, ben zeer benieuwd.

sel (0), 18 jaar geleden

stappenmotor vevangen of schoonmaken?
tip van iemand was..

Bij warme motor +/- 20/30 km-uur in zijn 5e versnelling zetten en gaspedaal vol intrappen. Als er iets niet goed is met ontsteking gaat hij bonken/schudden etc..

Wouter12348 (0), 18 jaar geleden

Ben vorige week naar peugeot garage geweest
Laten uitlezen, je raad het al perfecte wagen...geen foutcodes dus. Was al voorzien van recenste software versie.
Kan vanalles zijn volgens peugeot garage...schiet ik ook niet veel mee op niet waar!?
Seloroy, stappenmotor + inlaatspruitstuk reeds gereinigd-->
zonder resultaat. Bij 20a30km/u volgas, motor haalt langzaam op, geen bonken of schudden, toch bedankt voor de tips.
Wat mij wel sins enkele dagen opgevallen is:
als motor onbelast is bv. stationair toerental dan pendelt ie, wanneer ik auto in verselling plaats en koppeling zeer ligtjes los (niet goed voor koppeling natuurlijk!)m.a.w motor is nu ligtjes belast dan draait hij perfect stationair !!!! Zonder enig stootje of plofje of wat dan ook. Dit is toch wel opmerkelijk. Zelfde bij rijden, trek ik op dan is er geen vuiltje aan de lucht, wil ik echter bv. in bebouwde kom een constante snelheid v. 50km/u rijden, en het loopt plots wat berg af (motor niet belast) dan begint ie weer schokkerig te rijden. Doe ik hetzelfde maar dan bv. constante snelheid bergop (bv brug) dan loopt ie normaal. Wie heeft hier een verklaring voor?

Kan dit bv iets te maken hebben met de distributieriem die te slap staat (110 000km bijna aan vervanging toe)

primera p11 (0), 18 jaar geleden

Als je de motor ligt belast met de koppeling dan word het stationnaire toerental bij geregeld en gaat tie idd beter lopen.
Hij loopt op benzine?.
Hij krijgt door het belasten een klein beetje benzine.
Je zou zeggen dat je het in de bougiekabels of in de ontsteking zou moeten zoeken.
Probleem distributieriem zegt me eigenlijk niet zoveel.
Als het een gasauto is kan het de injector zijn.

Wouter12348 (0), 18 jaar geleden

Loopt inderdaad op benzine, is hij dan niet te arm afgesteld?

Peter8838 (0), 18 jaar geleden

Stationair pendelen is over het algemeen een gevolg van een te rijk mengsel. Symptomen lijken erg op valse lucht of lekkende of verbrande uitlaatklep.

Wouter12348 (0), 18 jaar geleden

Hoe kan ik weten dat hij ev. valse lucht aanzuigd?
mvg

Wouter12348 (0), 18 jaar geleden

Gisteren nieuwe vaststelling gedaan. Onder de motorkap links tov. motor, zit een bruin gekleurd cilindervormig doosje, met twee leidingen en een connector. Een van de leidingen loopt naar de carburator. Het blijkt niet altijd te werken. Als het niet werkt en ik schud wat aan de kabel dan werkt het weer. Waarschijnlijk slecht contact. Wat heeft dit ding als functie, kan dit een oorzaak zijn van mijn probleem. Ik merk niet direkt verschil als het al dan niet werkt.
Wie weet raad

sel (0), 17 jaar geleden

[quote=Peter]Stationair pendelen is over het algemeen een gevolg van een te rijk mengsel. Symptomen lijken erg op valse lucht of lekkende of verbrande uitlaatklep.[/quote]
Is een te rijk mengsel schadelijk voor de motor?
Als je een goed mengsel op lpg wilt hebben, is dat iets welk door lpg specialsit ingesteld kan worden?

primera p11 (0), 17 jaar geleden

Lpg-g3 is een volgsysteem, dus als tie te rijk staat is tie waarschijnlijk op benzine ook niet helemaal goed.
Een te rijk mengsel is niet direct schadelijk, maar voor je portemonnee [verbruik] en de katalysator word er ook niet vrolijk van.

oldtimer (0) PRO, 17 jaar geleden

Wouter, dat ding wat jij bedoelt is de klep van de dampafzuiging van de benzinetank, die wordt aangestuurd vanuit de computer.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum