Ik heb mijn motor vervangen door een uit 2001. Nu zag ik dat de verstuivers (alle4) een millimeters dikke koolstof aanslag hadden. Ook op de metalen bocht naar het inlaatspruitstuk zat er ongeveer 1 cm(!) dikke troep. Is hier een mogelijke oorzaak van bekend ? Dit was niet het geval bij mijn eerste motor alhoewel deze veel meer km heeft gedraaid.
Soms bij koude start ratelt de motor een beetje.
Verder bij hogere toerentallen loopt de motor redelijk alleen maakt iets te veel herrie. En bovendien hoor je de turbo bij het gasgeven.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
HDI, uit 1998??? weet je wel zeker dat het een HDI is?
Die zijn toch pas halverwege '99 geintroduceert.
de hdi is in het oude (d8)model 406 gekomen, dus het zou kunnen.
de verstuivers lekken naar buiten toe,ze moeten eruit en met nieuwe ringen enz opnieuw gemonteerd worden,zal niet meevallen.
De verstuivers lekken niet naar buiten. Deze aanslag is alleen zichtbaar op het deel dat binnen in de verbrandingskamer zit. Enig idee wat deze flinke verontreiniging kan veroorzaken ?
18 jaar
UGR.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar