Hallo,
Ik heb gemerkt dat de looprol van de multiriem scheef staat waardoor de multiriem op de eerstvolgende poelie verloopt. Hoogstwaarschijnlijk is de multiriem te hard aangespannen geweest waardoor de looprol scheefgetrokken werd.
Hoe dient de looprol nu vervangen te worden? Het lijkt alsof de looprol op een steun staat en dat deze steun met een grote moer vaststaat op het motorblok.
Is het de bedoeling dat de looprol alleen vervangen wordt of samen met de steun?
Het lijkt mij het handigste samen met de steun omdat je op die manier het meeste ruimte tussen motorblok en rechterspatbord hebt.
Misschien ook ineens de spanrol vervangen? Zal wel niet zo onnoemelijk duur zijn zeker?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Met vriendelijke groeten,
Tom
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Helemaal afhankelijk van de motorcode en wel of geen airco.
Er zijn 3 soorten 1.9 diesel
Wat is de motorcode?
Dan kan ik de prijs voor je opzoeken.
mvg,
Hans.
Volgens de boorddocumenten zou het de motortype 8*DHX betreffen.
De wagen heeft airco.
Mvg
Tom
17 jaar
De looprol heb ik in geen enkele database gevonden, maar is ongetwijfeld te koop bij de dealer.
De spanrol, met of zonder steun wel.
De prijs varieerd van 75,= tot 102,= bruto/ex.
Ik denk dat dit hem is:
[url=http://imageshack.us][img]http://img212.imageshack.us/img212/6137/...[/img][/url]
Niemand die me nuttige aanwijzingen kan geven voor het vervangen van de looprol?
Mvg,
Tom
17 jaar
Laten we eens bij het begin beginnen:
waarom staat de looprol scheef?
Heeft hij een tik gehad?
Kan je hem niet rechtbuigen?
Om met jou eigen idee te spreken: vervang de rol samen met de steun, dan weet je zeker dat hij recht is.
En dat is niet moeilijk, verwijder de riem en vervang de steun.
Dit geldt ook voor de spanrol.
Om de riem te verwijderen haal je de spanning van de spanrol af.
mvg,
Hans.
Ik heb precies hetzelfde gehad mijn mijn'99 SRDT. Het was idd de spanrol, maar niet het lager van de rol zelf, maar het lager van de steun. Deze was stuk. Daardoor stond de looprol scheef
Het vervangen was wel een k...tkarwei. Ik moest een vierkante sleutel gebruiken en je kan er bijna niet bij! Daarnaast zat hij erg vast!
succes
17 jaar
Vandaag de rol (zie foto van Hans4040 hierboven) vervangen.
Probleem begon al met het juiste onderdeel te pakken te krijgen. Blijkbaar worden 2 verschillende rollen bij de 406 door verschillende fabrikanten hetzelfde genoemd.
Enfin, na het correcte onderdeel in mijn bezit te hebben vol goede moed eraan begonnen.
Concreet: kl..ekarwei.
Probleem is namelijk dat je een zeskantbout moet losdraaien waarmee een torsiedemper bevestigd is. En juist die bout is om net niet te zeggen onbereikbaar.
OK, na 2 uren is alles terug gemonteerd.
Nu heb ik toch 1 vraagje aan de kenners onder jullie: klopt het dat deze rol (inclusief de steun waarop de rol loopt) iets of wat beweegt bij het draaien van de motor?
Mvg,
Tom
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar