Ej
is er iemand die weet hoeveel olie ik juist in een nieuw geplaats boit moet kappen?
Nen p206 2L
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Jawel.
Ongeveer de helft van een koffiekopje als je alleen de hoes hebt vernieuwd.
Heb je de hele homokineet of boite zoals jij hem noemt vernieuwd, dan gaat er wel een heel koffiekopje in.
Sytze
Caffeine vrij dan, he?
[quote=sytze]Ongeveer de helft van een koffiekopje als je alleen de hoes hebt vernieuwd.
Heb je de hele homokineet of boite zoals jij hem noemt vernieuwd, dan gaat er wel een heel koffiekopje in.
Sytze[/quote]
Helaas,
is't me ziender ogen ontglipt ,hier zoekend neerstrijkend zoals de olie die ik blind liet leeg lopen uit mijn gefrusteerd boitje.Bijdeze toekomstgericht als pluvio staat voor neerslag en 1kop koffie voor tegenslag; is het raadzaam om geen R/C modelbouw eigenschappen te vermelden wegens gebrek van nen "senseo" kan die schaal 1:10 ernstige gevolgen hebben.
Niet waar
17 jaar
Huh??? Je ne comprend pas......
[quote=dimi2250]Ej
is er iemand die weet hoeveel olie ik juist in een nieuw geplaats boit moet kappen?
Nen p206 2L[/quote]
2 LITER
[quote=sytze]Ongeveer de helft van een koffiekopje als je alleen de hoes hebt vernieuwd.
Heb je de hele homokineet of boite zoals jij hem noemt vernieuwd, dan gaat er wel een heel koffiekopje in.
Sytze[/quote]
Boite=versnellingsbak
ja m'n beste vrienden,ik ben van belgie en inderdaad noemt men bij ons de versnellingsbak ook wel eens een "boite".
zo zijn er wel meerdere onderdelen en gereedschappen die men in nederland een andere benaming geeft dan bij ons.
ik schat dat er bij het aflaten van de olie een 2tal liter is uitgekomen en heb bijgevolg ook 2 liter erin gegoten..ik hoop dat ik er niet ver naast zat bij m'n schatting maar als er iemand met zekerheid het juiste aantal liter kan zeggen zal ik toch iets geruster zijn..
in ieder geval bedankt voor jullie reactie
17 jaar
Oeps, ja vullen tot ie overstroomt. Misschien een idee om een woordenboek belgisch-nederlands hier te plaatsen als topic? Kun je dat als naslagwerk gebruiken.
Ik meende toch echt dat het om een homokineet ging........waarvoor excuses.
Sytze
tja
Anders vraag je het aan mij, de over de schutting gegooide belg.
Hier alvast een voorproefje.
Boite = versnellingsbak
Embroyage = Koppeling
Mazout = diesel
Naft = Benzine
Naftbak = benzinetank
Accelerateur = gaspedaal.
Decellerateur = rempedaal.
Tromper = claxon
Bij vragen of opmerkinegn, mail ma maar
zo zijn er wel meerdere onderdelen en gereedschappen die men in nederland een andere benaming geeft dan bij ons.
Fout!!!
Moet zijn : zo zijn er wel meerdere onderdelen en gereedschappen die men in Belgie een andere benaming geeft dan bij ons.
mvg,
Hans.
neeneenee hansje, het is wel degelijk dat er in de belgische taal meer woorden voorkomen, of onderdelen benoemd worden, die een betere achtergrond hebben, dan wat wij er in het nederlands van maken.
een batterij, is bijvoorbeeld DE benaming voor wat wij accu noemen, omdat een batterij uit 6 accu's is opgebouwd. Een gewone batterij ( zoals in een afstandsbediening ) heet dan ook per definitie een accu, behalve de 9 voltsblok, wat weer een batterij is. ( 6x 1,5 volt)
en ik kan even niet op de belgische naam komen, maar onze dynamo is ook geen dynamo ( was het wel ) want een dynamo levert alleen ongeregelde spanning. Dus het geval wat wij onder de kap hebben zitten, is zo'n ( belgische naam, help me effe).
een Boite echter, is een verbastering van de franse naam voor versnellingsbak, oftewel Boite de Vitesse, maar eigenlijk is dat ook fout ( in beide talen ) omdate het feitelijk een vertragingsbak is. Derhalve is de engelse naam Transmission ( oftewel transmissie ) een beter benaming.
Groeten Marcel
oke, genoeg slap gel*l in de late uurtjes.
alternator?
En een versnellingsbak is in het engels Gearbox
juist hans, dat is de juiste naam, omdat een alternator, ( afgeleid uit het engels) een afgeregelde spanning voortbrengt.
En ook Gearbox is een beter benaming dan versnellingsbak, dit betekent letterlijk "tandwielkast"'
Groeten Marcel
groetjes terug ,
enne , ik maakte maar een grapje hoor.
ja, da snap ik ook wel, anders was ik er niet zover op ingegaan.
haha
groeten
Okee batje, wat is dan een "toit" van een auto? En als het serrure niet meer wil? Om maar niet te beginnen over huile die niet qui coule genoeg is.
Nou helbatt: Laat es even horen met je grande bouche! Ardu voor jou........
Sytze
ps. ik ben niet en colère als je het niet weet!
huile is olie
Serrure = slotmechanisme
Toit is volgens mij de kofferdeksel, maar dat weet ik niet zeker.
Groeten Marcel
Dacht het niet........maar je bent op de goede weg!
Sytze
ps. als je het opgeeft hoor ik het wel.
motorkap ???
waar boiteolie toch niet toe kan leiden!
Mais non! Geen motorkap, hint: een woord van 3 letters.
Sytze
dak ???? ja, klopt, komt van coffre de toit is dakkoffer, daarom zat ik in de war met kofferdeksel
[quote=sytze]Mais non! Geen motorkap, hint: een woord van 3 letters.
Sytze[/quote]
DAK...?
paul,
He, Sytze, ik heb er ook een voor jouw.
Wat is witte bonen op zijn engels
Vleermuisje
white beans.....[url=http://imageshack.us][img]http://img99.imageshack.us/img99/2174/la...[/img][/url]
paul,
Oke paul, jij hebt het 1e bonuspunt binnen.
[quote=paulkelder]white beans.....[url=http://imageshack.us][url]http://img99.imageshack.us/img99/2174/la...[/url][/url]
paul,[/quote]
Nee, man, da's neu**en in het Fries.
hey jongens,
allemaal toch vriendelijk bedankt voor jullie antwoord op m'n vraagje en uiteraard ook voor de mooie vertalingen hahaha
Ik ben van antwerpen en wij hebben hier wel meerde verschillende benaming die best leuk klinken; chaprement,gente,kapout,gardeboe enz enz maar ik doe m'n best om het een beetje verstaanbaar te houden he hahaha
ok ff serieus,heel het koppeling-gedoe is ondertussen opgelost en na 3tal dagen zonder enig probleem te rijden stond ik daarstraks weer lekker in panne,na een ritje van 1km starte de auto ineens niet meer,het oranje lichtje van motormanegement blijf branden en eerst ging de motor helemaal niet meer rond,nu draait de starter wel netjes mee maar toch slaat de motor niet aan.
heb alle zekeringen en contacten nagekeken en die lijken me toch allemaal in orde.
ik hoor de benzine motor ook niet meer bij 't opzetten van m'n contact
groetjes
17 jaar
Denk dat je bij het wisselen van de bak iets niet helemaal goed hebt vastgezet, en dat het nu na een poosje te hebben gereden los is getrild. Zou de boel maar es even nalopen, tenminste alles wat los is geweest.
Heb je nou ook es even de vertalingen van die gekke woorden die je noemde?
Dan hebben de nederlanders daar ook nog es wat aan, als we een belg moeten helpen.
mvg, Sytze
of een fries moeten helpen..... das pas JIP & JANNEKE TAAL [url=http://imageshack.us][img]http://img268.imageshack.us/img268/4272/...[/img][/url]
paul,
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar