close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 406 2000: hoge temperatuur koelwater radiator

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: LFY, Motorinhoud (cc): 1800, Vermogen (kw): 81

Als ik in de file rijd loopt de temperatuur van de radiator op tot boven de 100 graden en krijg ik de melding STOP.
Het valt op dat de koelingsventilatoren niet aanslaan.
Is dit een zekeringsprobleem of zijn de koelingsventilatoren defect. Waar beginnen met de probleemopsporing?
Verder rijdt de auto prima, geen andere problemen.

Geplaatst door

avbertus (0)

al 6 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

sensor kapot denk ik

Bedankt voor je reactie. Als ik normaal rijd ( niet in de file) geeft de temperatuur wijzer in het dashboard 90 graden aan. Wijzer klimt geleidelijk op naar 90 graden. Dit betekent toch dat de koelvloeistoftemperatuur sensor niet defect is?

avbertus 0

1 jaar

Persoonlijk zou ik beginnen met uitlezen en proberen de vinnen aan te sturen met de tester en dan te meten. Dit kan zoveel oorzaken hebben, daar is zo geen antwoord op te geven. je kunt even los voeding op de ventilatoren zetten om deze uit te sluiten.

Twee koelventilaten op de sloop gehaald. Het motortje in de koelfin was verroest en of defect. Mag ook wel na 23 jaren

avbertus 0

1 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.