Peugeot 406 2000: hoge temperatuur koelwater radiator

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: LFY, Motorinhoud (cc): 1800, Vermogen (kw): 81

Als ik in de file rijd loopt de temperatuur van de radiator op tot boven de 100 graden en krijg ik de melding STOP.
Het valt op dat de koelingsventilatoren niet aanslaan.
Is dit een zekeringsprobleem of zijn de koelingsventilatoren defect. Waar beginnen met de probleemopsporing?
Verder rijdt de auto prima, geen andere problemen.

avbertus

Geplaatst door avbertus (0) , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Monteur Senior (650), 10 maanden geleden

sensor kapot denk ik

    Bedankt voor je reactie. Als ik normaal rijd ( niet in de file) geeft de temperatuur wijzer in het dashboard 90 graden aan. Wijzer klimt geleidelijk op naar 90 graden. Dit betekent toch dat de koelvloeistoftemperatuur sensor niet defect is? - avbertus (0), 10 maanden geleden

harry4203 (465) PRO, 10 maanden geleden

Persoonlijk zou ik beginnen met uitlezen en proberen de vinnen aan te sturen met de tester en dan te meten. Dit kan zoveel oorzaken hebben, daar is zo geen antwoord op te geven. je kunt even los voeding op de ventilatoren zetten om deze uit te sluiten.

check

Beste antwoord, geplaatst door avbertus (0), 10 maanden geleden

Twee koelventilaten op de sloop gehaald. Het motortje in de koelfin was verroest en of defect. Mag ook wel na 23 jaren

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum