auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 205 GTI 1.6: Hoog benzineverbruik en vermogenverlies

Bouwjaar: 1985

Volgende probleem: als ik normaal rijdt verbruikt de auto 1:8 en bij beetje doorrijden 1:6. Lijkt me een beetje erg hoog. Tevens is er een groot vermogensverlies bij hogere toerentallen, tussen 5000-6000 rpm voel je hem inhouden. De topsnelheid komt ook niet boven de 170 km/h uit. Het probleem wordt erger als de tank half leeg is. Na 30 liter moet ik alweer tanken omdat de motor dan ernstig begint te haperen...en in bochten gebeurd dit al in een eerder stadium (na 20 liter ongeveer). Massadebietmeter en brandstoffiler voor heb ik vervangen zonder resultaat en luchtfilter ziet er nog OK uit. Iemand een idee waar dit probleem kan zitten? Er is al eens aangegeven dat dit met een klep te maken zou kunnen hebben, maar dat verklaard niet echt het hoge benzineverbruik. Alvast bedankt voor goede tips!

Geplaatst door

Roel10163 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Beetje vaag dat het probleem erger wordt, wanneer de tank half leeg is.

Ik heb zelf ook een 1.6 gti gehad deze had ook geen hoge top (ook 170). Dit lag aan een versleten nokkenas. De nok aan de dist.kant is dan ruw en versleten.

Misschien dat het ook wel in de benzinepomp kan zitten. Hier zit nog een zeef onder die wel eens verstopt kan zitten. Bij volle tank staat er meer druk op en dus minder haperen. Gevolg is dat je meer gas wil geven om voorruit te komen en dus voor een hoger verbruik zorgt.

Hoe start de auto warm en koud, en loopt de auto wel met verhoogt stationair tijdens koude start?

Groeten
Robert

205GTiGriffe 0
badge

18 jaar

Starten is heel wisselend. Laatste tijd zelfs af en toe niet, maar dat ligt ik denk ik aan de startmotor (met aanduwen start ie wel). Maar bij een wat warmere motor moet ik vaker ook langer starten (5-10 sec). Stationair toerental is verre van constant, ik heb hem iets hoger moeten zetten omdat die anders met koude motor afslaat (ca 800 rpm), hij regelt dan bijvoorbeeld te traag bij als ik de lichten aanzet en slaat dan af. Met warme motor komt ie dan gemiddeld op 1500 rpm terecht maar dat schommelt ook tussen de 1000 en 2000 rpm.
Ik zal iig de brandstofpomp ff nakijken.

Roel10163 0

18 jaar

Dat langer starten had ik ook en heb ik eigenlijk toen nooit naar gezocht. Maar bekijk de nokkenas eens, is vrij makkelijk.

205GTiGriffe 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.