bij een 306 1.4 benzine met een bosch motronic blijft koud af en toe het toerental hangen op ongeveer 1600 toeren maar springt er soms ook spontaan weer af.
stappenmotor is al vv maar naar een paar weken is het probleem weer terug . ik vraag mij af of het probleem niet veroorzaakt kan worden door de computer .
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waarschijnlijk ligt dit aan je stationairklep.
Deze zit tussen 2 slangen gemonteerd van ongeveer 20 mm doorsnee.
Beide slangen zitten aangesloten op het inspuitblok.
Deze klep wordt gepulsd door de computer (Waar overigens nooit iets mis mee is) De klep kan echter vervuild raken, of inslijten waardoor dat hij niet goed meer werkt. Haal hem maar eens los en maak hem maar zuiver, ook een klein beetje inolieën kan geen kwaad. Je zal zien dat het probleem dan opgelost is. Vaak komt het echter na enkele maanden weer terug. Het beste is dus een nieuwe stationairklep monteren.
hoi richard
als je een kuntstof inlaat spruitstuk hebt moet je het eens proberen te bewegen reageert je motor daarop zijn de rubbers er tussenin hard geworden (valse lucht) kan ook de storing zijn
20 jaar
ik heb ook een 306 1.4, met een hoog stationair toerental. Alleen zit hier een Magneti Marelli management op. Ook ruik ik een vreemd luchtje wat lijkt op de geur van carterdamp. op het eerste zicht zie ik geen gescheurde slangen.
Hij blijft na een tijdje te hebben gereden hoog (rond de 1600 rpm)in de toeren hangen als hij stationair moet lopen. Koudstart is normaal, en dan is ook het koud stationair toerental normaal.
Heeft iemand enig idee waar ik dit kan zoeken, of wat er bij deze motoren vaak oorzaak of een veel voorkomend kwaaltje is bij dit soort problemen?
Groeten, John.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
22 jaar