Peugeot 406: Inhouden vnl. bij koude motor,

Bouwjaar: 1998, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.8 8-kleps

1. Als ik start na eerder de auto op gas (AG-installatie) te hebben weggezet valt de motor nog vaak direct uit, anders doorgaans niet. Een tweede poging lukt bijna altijd. Dit leek wat beter na platsen nieuwe injector in juni van dit jaar (370 €) maar met het koudere weer is het weer helemaal terug. Met de nieuwe injector is het toerental wel wat regelmatiger, zeker onder het rijden, maar stationair nog niet bijzonder rustig. Dat komt volgens medewerker van LPG-garage Boertien veel voor bij dit type motor.

2. Als ik dan wegrijd met die koude motor moet ik doorgaans behoedzaam gas geven anders schokt het heftig in de lagere toerentallen, op benzine geen enkel probleem.

3. Bij het zachtjes loslaten van het gas schokt het ook licht bij toerentallen onder ca 1900, ook weer op benzine geen probleem.

Waar moet je zoiets zoeken: recirculatiesysteem, andere bougies (nu NKG) of nog meer onderdelen gasinstallatie vervangen?

th0mas

Geplaatst door th0mas (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

sel (0), 17 jaar geleden

ThOmas, als ik het goed begrijp, treden de problemen alleen op bij het rijden op lpg? Injector is pas vernieuwd dus? Misschien loont het om de dgi computer te laten resetten/opnieuw in te leren? hoe zijn de lpg-slang aansluitingen van en naar dgi-injector? zitten alle klemmetjes nog goed? Is je verdamper nog goed? Ik geloof dat het 0,6 bar druk moet opbouwen? Dat soort zaken zou je kunnen(laten) controleren?
ik gebruik zelf Ngk bougies met dubbele massa punten. Bevalt wel goed. Gap is standaard 0,8 ik heb het op 0,6 staan. Een kennis van mij gebruikt Champion bougies en enkele massa punt, volgens hem is dat het beste..

th0mas (0), 17 jaar geleden

Ja, alleen met gas problemen, op benzine rijdt hij prima en met goed warme motor eigenlijk ook nauwelijks problemen. De injector was vervangen vanwege die startproblemen en er werd gezegd dat die lekte waardoor er meer restgas in de motor zou zijn bij het starten als de auto op gas draaiend was stilgezet. Dan zou hij daardoor afslaan bij starten. Dat doet hij trouwens niet als de motor nog warm is.

De computer was gereset toen de injector was geplaatst. Zie verder topic Slecht starten Peugeot 406 1.8

Zo zie je maar weer wat een verschillende adviezen je kan krijgen, eerder op dit forum werden ooit de champion bougies juist afgeraden voor zo'n motor....

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum