Op de voedings draad van de motor krijg ik geen spanning.
Volgens mijn schema wordt de ventilator aangestuurd via een relais en zekering 29.
Nu zitten er maar 28 zekering in de kast bij het stuurwiel.
En het relais is ook niet vinden.
Weet hier iemand raad met de imbouwposities ?
Alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Op de voedingsdraad komt slechts spanning wanneer de motor draait zoals met de achterruitverwarming.
Deze wagen heeft ook airco. Bij de dealer zeggen ze dat dit niets met de ventilator te maken heeft. Ik heb toch het schema meegekregen en als ik goed zie dan wordt de ventilator via de BSI aangestuurd. Is er iemand die dit kan bevestigen ? Kost zo'n 350 euro + programeren.
al je de laatste 8 cijfers van het chassisnr wilt plaatsen kan ik ff meekijken in het schema. maar als jij zegt dat je op de dikke voeding(bij draaiende motor geen spanning hebt hoef je het niet in de bsi te zoeken. ik denk dat deze rechtstreeks van het contactslot af komt, maar dan moet ik toch even in het schema kijken.
Ten eerste : komt op de zekering Nr 18 op de BSM (=zekeringkast motorruimte) contstant 12 V ?
Ten tweede : komt er op de BSM (=zekeringkast motorruimte)16 polige groene stekker pen Nr 16 of pen Nr 8 , 12 volt bij draaiende motor ?
Niet moeilijk om dit te testen.
[quote=harry4203]al je de laatste 8 cijfers van het chassisnr wilt plaatsen kan ik ff meekijken in het schema. maar als jij zegt dat je op de dikke voeding(bij draaiende motor geen spanning hebt hoef je het niet in de bsi te zoeken. ik denk dat deze rechtstreeks van het contactslot af komt, maar dan moet ik toch even in het schema kijken.[/quote]
Peugeot Partner bouwjaar 2002 1.9D met airco VF35FWJYF60438489
Ik heb een deel van het dashbord gedemonteerd om de bedrading te volgen en vanaf de ventilator vertrekken er 4 dunne draden en een dikke rode. De 4 dunne gaan naar de draaiknop ventilator en de dikke rode gaat ter hoogte van het gaspedaal door het schutbord richting motor.
De draden van het contactslot heb ik ook allemaal gecontroleerd en deze komen aan bij de zekeringskast interieur.
Ik voeg hierbij de 2 schema's die ik heb.
[url=http://img411.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img411.imageshack.us/img411/4214/...[/img][/url]
[url=http://img411.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img411.imageshack.us/img411/245/p...[/img][/url]
Alvast bedankt voor alle hulp. Met de winter die komt wil de klant graag verwarming :)
je hebt het over zekering 29, maar bedoel je niet zekering 20?
Dit verandert de zaak. Dus je meet op ingang 4 van de bruine stekker op de interieurventilator geen spanning met draaiende motor ? Rechts vlak naast de Bsi is een relais die gestuurd wordt door de Bsi wanneer de motor draait. De hoodstroom is afgezekerd in de zekeringskast interieur zekering F16 - constant 12V.
[quote=GOVA]Dit verandert de zaak. Dus je meet op ingang 4 van de bruine stekker op de interieurventilator geen spanning met draaiende motor ? Rechts vlak naast de Bsi is een relais die gestuurd wordt door de Bsi wanneer de motor draait. De hoodstroom is afgezekerd in de zekeringskast interieur zekering F16 - constant 12V.[/quote]
Bedankt voor deze zeer correcte uitleg. De zekering F16 was gemanipuleerd. Er was 1 been van afgeknipt. Zo meet je op de buitenkant van de zekering spanning, maar geeft de spanning niet door aan de ventilator. Na het plaasten van een goede zekering, knapte deze op hoge snelheid. ventilator vervangen en probleem opgelost.
Een andere vraag, hoe kom je aan het juiste schema? Volgens de schema die ik van de dealer gekregen heb via chassis nummer staat er van zekering 16 niets op.
Nogmaals bedankt voor de juiste info.
Een goede diagnose begint altijd met het juiste schema.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar