Hoi
Ik heb het volgende probleem! We hebben een gebruikte motor ingebouwd.
Na het inbouwen van de motor en alles vastgezet te hebben, iedere stekker zit vast! slaat de motor niet aan, hij wil dus niet lopen en geeft geen kick om te lopen.
Alleen hoe zit het met het ontluchten van de brandstof kan dat altijd heel erg lang duren? gebruik het pompje maar dat werkt tot nu toe nog niet. de accu is niet al te best dus die wordt morgen vervangen.
Heb de auto proberen aan te trekken met sleepkabels ook tevergeef.
Toen heb ik voor mijzelf nagekeken wat het probleem kon zijn en ben op de motortoerental sensor gekomen die deze meet op het vliegwiel, echter heb ik helaas niet naar de stand van het vliegwiel gekeken toen ik hem overgezet had:( Ik moet dus achterhalen of dat het probleem kan zijn van het niet aanslaan van de motor? ik heb helaas geen werkplaatsdocumentatie van deze aut. Kan iemand mij hierbij helpen? weet iemand hoe de vliegwiel moet staan tenopzichte van de motor als deze op tijd staat? of kan dit het probleem niet zijn?
Of heeft iemand anders een idee wat het kan zijn?
Alvast bedankt
Rudy
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hij gaat dus wel rond maar slaat niet aan ?
het ontluchten wil wels eens wat langer duren geblijven pompem anders de verbindening van de ontluchtingsbalg even controleren op lekkage, dat er lucht in komt.
edit starte de gebruikte motor voor de inbouw wel ? of kwam ie van de sloop ?
De motor gaat gewoon goed rond!
Komt het weleens voor dat de ontluchtingsbalg lucht lekt dan?
en het verhaal van de vliegwiel zit dat wel goed denk je? of maakt dat niet uit?
bedankt voor je snelle reaktie
Wat hebben jullie met de startblokkering gedaan ??
Of hebben jullie de pomp overgezet van de oude motor.
Ik ga er vanuit dat het een"ouderwetse"diesel is.
Hey
wat bedoel je met startblokkering? dit is de pomp van de de nieuwe gebruikte motor en het is een ouderwetse diesel zonder turbo
startblokkering voorkomt aanslaan v/d motor is de oude startblokkering gebruikt of de startblokkering v/d andere motor er opgezet ?
Ik weet wat een startblokkering is.
Alleen waar zit die startblokkering? op de pomp dan want dan heb ik het probleem gevonden denk ik? of zit het in de motorcomp
ik heb niks gedaan met startblokkering!
yep, op de pomp. je zal de pomp van de oude motor erop moeten zetten,.
dat meen je niet? kan je die niet inleren want die oude pomp is volgens mij defect?
dit is wel een tegenslag dan:(
waar zit die startblokkering? is die echt geheel in de pomp verwerkt? ik neem aan dat het toch ook makkelijker kan?
en dat met het vliegwiel maakt niet uit?
Je kunt ook alleen de pompmodulle overzetten ,maar deze is moeilijk verwijderbaar deze zit achter het gietijzeren deel wat is gemonteerd met breek boutjes op de meest moeilijke plekken.Al een paar keer gedaan maar je moet de pomp demonteren en de schroefjes er met een bijteltje los tikken. Er zit ook locktide aan de schroefjes. succes!!!
Bedankt voor de reacties ik zal er wel uitkomen, wel balen dat de pomp eraf moet!
succes laat even weten als het gelukt is :)
zal ik doen alleen zal wel half oktober worden want ga nu lekker op vakantie:P
bedankt voor de hulp!
Groeten
je kunt ook een ouderwetse stopzetter monteren en even een draadje trekken naar een aansluiting "+ na contact" . maar je zult inderdaad wel die lastige breekbouten moeten verwijderen
ja dat zou inderdaad ook kunnen echter moet het toch gefixt worden en zal ik dat breekbouten moeten verwijderen. ben benieuwd!
als je wilt weten hoe dit in elkaar zit kun je ook op peugeot public peugeot public.servicebox gooi dit in google en je komt op de onderdelensite van peugeot even registreren en je kunt zien op de onderdelentekening hoe dit in elkaar zit.
Ik ben begonnen om de breekboutjes los te tikken 4 stuks! ze zijn er wel uit, maar dan krijg je nog die plaat er niet af en er zit nog een plaat onder waar ook de verstuiverleidingen de pomp uitgaan zeg maar! wat een ramp is dit zeg...
ik zit erover na te denken om de pomp over te zetten en hopen dat hij niet kapot is!
als ik de pomp overzet want hij is natuurlijk van tijd af gegaan, kan ik hem dan gewoon in zijn normale positie terug zetten( op tijd zeg maar) met een bout erdoor en de distributie riem erop zetten?
Is dezelfde motor dan : Toyota corolla 1.9 d. hb. wze110 m.1wz 51kw
Weet ik eigenlijk niet want die corolla 1.9 komt eigenlijk niet voor! is bij ons niet echt verkocht maar kan hem inderdaad wel even kijken in het werkplaatshandboek! bedankt voor de tip
Indien de dieselpompen verschillend zijn, BOSCH - Delphi en je wil ze veranderen, zie dan ook dat je de verstuivers + de verstuiverleidingen , de pompsteun een distributietandwiel van de pomp mee moet veranderen.
Ik heb dezelfde pomp allebei van lucas! er zit geen verschil tussen dat scheelt wel weer.
Ik heb de brandstofpomp overgezet en bleek inderdaad de oorzaak te zijn! Allemaal bedankt voor de informatie!
Er is wel een ander probleem bijgekomen en dat is dat de motor enorm rookt bij hoger toerental, hij houdt niet in, maar rook enorm(wit achtig) weet iemand wat het probleem kan zijn?
Slangen van EGR-klep en inlaatsmoorklep verwisseld. Deze mag je afstoppen, wordt toch niet gezien door ECU.
Oke dat moet ik dan even kijken! bedankt voor de snelle reactie! heb je dit al eens eerder gehad?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar