Goedenavond ,
Zoals jullie in het onderwerp als lezen wordt mijn de kachel niet meer warm.
Het is zelf zo dat hij aan de bestuurderszijde iets warme wordt dan aan de passagierszijde, bij het geven van gas neemt de temperatuur wel toe maar blijft lauw.
Dit is een opsomming van de reeds gedane reparaties: Kachelradiateur vervangen (deze zou verstopt zitten volgens de dealer), thermostaathuis vervangen (deze zou lek zijn volgens de dealer) en de auto is uitgelezen en er zijn geen foutcodes opgeslagen.
Wat ik wel kan merken is dat de ingaande slang van de kachelradiateur gloeiend heet is maar de uitgaande niet deze blijft lauw. Hebben jullie nog een aantal tips die mij verder helpen om het probleem op te lossen?
Trouwens de auto is voorzien van climate control.
Groet,
Gian
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Thermostaat controleren/vervangen. Waterpomp evt. vervangen
Koelsysteem wel goed ontlucht?
Thermostaat is reeds vervangen (deze is gecombineerd met het huis), en de slang naar de radiateur wordt gloeiend heet.
Het koelsysteem is ontlucht via de ontluchting op het thermostaathuis en die op de uitgaande slang van de kachelradiateur, volgens mij is alle lucht er uit maar is er een makkelijke manier om dit te controleren?
8 jaar
Op het moment dat ie loopt de kachel op circuleren zetten en voorzichtig los draaien. Wanneer er alleen maar koelvloeistof komt is het goed.
Het probleem is opgelost!
De kachelradiateur zat vol met een soort zand, dit is volgens mij achter gebleven na het giet proces van het onderblok. Na het meerdere malen spoelen van de kachelradiateur en het verwijderen van het meesten zand doet deze het weer.
Nog bedankt voor alle reacties.
8 jaar
Dus de "nieuwe" kachelradiateur zat vol zand , hoeveel van dat spul is er dan wel niet achter gebleven in de motor , dan moeten er toch veel meer problemen zijn ?
Vreemde situatie na 8 jaar "zonder" problemen.
Maar ja het is opgelost .
dat is geen zand, maar het inwendige van de oude kachelradiateur. bij een eerste reparatie is de motor dus eigenlijk niet goed gespoeld.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 308 of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar