close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 205: Kachelslang erg warm en Stop en kvs Lampje brand

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Zo af en toe gaan het stop + KVS lampje branden als ik harder dan 120 km/h rij. Vaak als ik dan weer van het gas af ga gaat het lampje weer uit of blijft nog even kort aan/uit knipperen. Nu heb ik gelezen dat dit een veel voorkomend probleem is en dit mogelijk aan de temperatuursensor ligt?

Daarnaast merk ik dat de beide kachelslangen, onder het plastic schutvel rechts onder vanaf de bestuurderstoel (ter hoogte van de asbak) zeer warm worden al na nog geen 20min. rijden. Zo warm zelfs dat je ze met je hand niet meer kan aanraken. Nu blaast de blower wel een redelijke hoeveelheid warme lucht bij volle stand.
Ook lijkt voor mijn gevoel de motor wel erg warm te worden na 20km snelweg ritje, als ik de KVSslangen/ bij mijn radiator voel zijn deze namelijk behoorlijk warm, hetzelfde geld voor de hoeveelheid warmte die van mijn motor afkomt.

Wat is er al gedaan recent door de garage:

- Nieuwe thermostaat + hele systeem ontlucht + nagelopen op lekkages.
- Fan slaat wel aan.
- KVS blijft netjes op niveau in reservoir en zie geen lekkages
- Auto rookt niet erg en heeft ook geen power verlies oid (Dus koppakking kan ik uitsluiten denk ik?)
- Benzine gebruik is ook normaal.

Geplaatst door

Arrie56 (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Of voelen aan kachelslangen/koelwaterslangen een betrouwbare indicatie is lijkt me niet. Er zijn een aantal zaken die mogelijk een oorzaak kunnen zijn: radiateur niet (gedeeltelijk) verstopt? Waterpomp in orde? En de 3de: er was destijds een info over klacht van branden stop en KVS lampje en dat had inderdaad te maken met de temp voeler in de zijkant van de cilinderkop. Exact weten doe ik het niet meer (te lang geleden), maar volgens mij moest je óf een koperen ring plaatsen tussen de blauwe voeler en cilinderkop (beter contact) óf de groene en de blauwe voeler van plaats wisselen. Zitten allebei in de zijkant van de cilinderkop aan de zijde van de koppeling. Wellicht weet een peugeot-collega met een beter lange termijn geheugen hoe het exact zat?

hans4074 0
badge

11 jaar

Hieronder een topic met iemand met een soortgelijk probleem, met mogelijke oplossing.
http://www.pug205.nl/archive_view.php?pi...

richard9712 0

11 jaar

[quote=richard9712]Hieronder een topic met iemand met een soortgelijk probleem, met mogelijke oplossing.
http://www.pug205.nl/archive_view.php?pi...[/quote]
Bedankt! Wat betreft het branden van het lampje moet ik er wel uitkomen. Nu blijft mijn tweede en eigenlijk vervelendere probleem nog open staan. Kachelslangen die zo erg warm worden. Hoe kan ik dit controleren op verstoppingen? (Stysteem is nog volledig ontlucht, dan zou er in het circuit toch geen vervuiling kunnen zitten? En als de waterpomp defect zou zijn, moet deze toch gaan lekken?

Arrie56 0

11 jaar

Geeft de temperatuurmeter wel normale waardes aan?

richard9712 0

11 jaar

[quote=richard9712]Geeft de temperatuurmeter wel normale waardes aan?[/quote]
Helaas heeft mijn 205 geen tempratuurmeter en beschik momenteel zelf niet over een temp. meter om zelf bij de motor te kunnen meten.

Arrie56 0

11 jaar

De auto is inmiddels bij de garage geweest, de sensor is vervangen, van dat probleem ben ik nu gelukkig af

Garage heeft het hele koelsysteem nagelopen en niets geconstateerd, motor word/blijft netjes rond de 90 graden en er lekt ook nergens kvs weg. Volgens de garage is het normaal dat die kachelslangen warm worden, maar deze warmte ervaarde ik niet bij mijn vorige 205. Je merkt gewoon dat je rechterbeen warm word hierdoor.

Heeft iemand nog een idee? Is het mogelijk om bijv. warmtewerend materiaal achter het schutvel te plaatsen oid? Bijv. CV isolatie eromheen doen, kan dit niet te warm worden of problemen geven met het afvoeren van de warmte?

Arrie56 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.