auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 205: rode lampjes lichten iets op na vervangen moter 205

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1100

Sinds de moter van peugeot 205 is vervangen, lichten er af en toe de rode lampjes van de "temperatuur" en de "STOP" op, het is maar heel iets, dus ze branden niet volop. Volgens de monteur zat er iets vocht in de moter waardoor de sensors daarop reageren, maar volgens hem kon het niet kwaad.
Als de moter te lang stationair draait lichten deze lampjes ook op.

Ook houdt de moter onder het rijden af en toe iets in, dit is vooral als je langzaam rijdt. Op een 80km weg merk je niet veel.

Iemand enig idee? Wat moet ik doen om dit te verhelpen?

Geplaatst door

BStreak (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

"Iets vocht in de motor waardoor de sensors daarop reageren" Deze uitspraak is zelfs voor mij helemaal nieuw... Van een leek kan ik me voorstellen dat hij zoiets zegt, Maar van een proffessionele monteur had ik dit niet verwacht.

Natuurlijk kan de temperatuur sensor of de oliedrukschakelaar defect zijn., waardoor het lampje ten onrechte gaat branden... Vervangen van het defecte exemplaar is dan de geijkte remedie. Waarschijnlijk zijn die van de vorige motor nog voorhanden.. Natuurlijk moet er gezorgd worden dat de aansluitingen correct zijn gedaan. Ook kan het zijn dat tijdens het omwisselen van de motor, de kabelbundel doordrenkt is geraakt met bv koelvloreistof.. Interferentie (sluiting door vochtig vuil) kan daarvan het gevolg zijn...

Logischer lijkt mij, dat het lampje terecht brandt ,omdat de temperatuur op de plek van het temperatuurelement wel degelijk af en toe te hoog is.. En dat kan komen omdat het koelsysteem onvoldoende ontlucht is, of omdat er steeds opnieuw lucht(uitlaatgas) in het koelsysteem komt door bv een plaatselijk niet goed afdichtende cilinderkop pakking(tussen verbrandingsruimte en koelsysteem)

In de radiateur zit een sensor die bij oudere 205 vaak vervuild is.Niks aan de hand totdat de radiateur is leeg geweest.Na het weer vullen van het koelsysteem komt de drijver in de buis door vervuiling vaak moeilijk omhoog met gevolg dat er een rode lamp op het dashboard gaat branden.Je kunt makkelijk controleren of hier het probleem zit door de stekker los te trekken,dan zou er geen rode lamp meer moeten gaan branden.Hij zit aan de rechterkant van de radiateur [als je er vanuit gaat dat het stuur links zit] aan de bovenkant.Als je uiteindelijk de sensor wil demonteren om hem te vervangen of te reinigen,dan moet de plaat die boven de radiateur zit gedemonteerd worden,want het is een vrij lang ding wat anders niet uit de radiateur kan worden getrokken.Succes!!

bieuwke 0
badge

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.