Peugeot 205: kachelventielator werkt ineens niet meer

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

kachelventielator werkt niet meer ik heb de weerstand al 2 keer vervangen door een andere(komen wel van de sloop) maar hij werkt nog steeds niet.
Als ik de witte draad van de 5-polige stekker die aan de weerstand zit met de massa verbind dan werkt alles wel zoals het hoort.
De weerstand wordt wel erg warm maar ik neem aan als deze op zijn orginele plaats terug gemonteeerd is hij wel door de blower wordt afgekoeld.
Zou het kunnen dat er een massaprobleem is.
weet iemand waar je een elektrischschema van de 205 kunt vinden.

205 sterknummer

Geplaatst door 205 sterknummer (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 205? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

cor van jaarsveld (0) PRO, 10 jaar geleden

Loopt de ventilator motor niet te zwaar???

205 sterknummer (0), 10 jaar geleden

Ik denk het niet ik hoor geen aparte geluiden als ik de draden door verbind.
Maar ik ga in het weekend de motor wel even demonteren het zijn tenslotte maar 3 schroefjes.
Alvast bedankt voor het meedenken Cor

cor van jaarsveld (0) PRO, 10 jaar geleden

Aan het geluid merk je niet dat bv een (droog) lagertje zwaar loopt.

205 sterknummer (0), 10 jaar geleden

De motor/schoepenwiel loopt lekker soepel. nog een vraagje de bedieningsknop(de middelste van de drie)bediend volgens mij eerst een klep en dan de ventielator hoe verder deze naar rechts wordt gedraaid hoe harder deze gaat draaien de aansturing loopt toch via de printplaat of zit er aan de achterkant ook nog een mechaniek.als ik de knop draai dan merk je dat je de klep bediend en het gedeelte waar je de ventielator mee bediend geeft een ligt gevoel net of er niets gebeurd.gaat deze schakelaar ook vaak stuk!!!!!!!!!!!!!!.

cor van jaarsveld (0) PRO, 10 jaar geleden

Wat precies waar zit weet ik niet, soms wordt in een door de fabrikant bepaalde stand van de kleppenkast de fan in stand 1 geschakeld. Daarnaast kan het mogelijk zijn dat de fan alleen ingeschakeld kan worden als er circulatie mogelijk is.
Dat de weerstand behoorlijk heet wordt in stand 1 of 2 is ook normaal, Als de weerstand heet wordt terwijl de fan stilstaat?? is er toch iets mis met de motor...
Meestal is ter beveiliging ergens een beveiliging in het systeem opgenomen. bv in de vorm van een bi-metaal. of een thermo-koppel.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum