close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 205: kachelventielator werkt ineens niet meer

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

kachelventielator werkt niet meer ik heb de weerstand al 2 keer vervangen door een andere(komen wel van de sloop) maar hij werkt nog steeds niet.
Als ik de witte draad van de 5-polige stekker die aan de weerstand zit met de massa verbind dan werkt alles wel zoals het hoort.
De weerstand wordt wel erg warm maar ik neem aan als deze op zijn orginele plaats terug gemonteeerd is hij wel door de blower wordt afgekoeld.
Zou het kunnen dat er een massaprobleem is.
weet iemand waar je een elektrischschema van de 205 kunt vinden.

Geplaatst door

205 sterknummer (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Loopt de ventilator motor niet te zwaar???

Ik denk het niet ik hoor geen aparte geluiden als ik de draden door verbind.
Maar ik ga in het weekend de motor wel even demonteren het zijn tenslotte maar 3 schroefjes.
Alvast bedankt voor het meedenken Cor

Aan het geluid merk je niet dat bv een (droog) lagertje zwaar loopt.

De motor/schoepenwiel loopt lekker soepel. nog een vraagje de bedieningsknop(de middelste van de drie)bediend volgens mij eerst een klep en dan de ventielator hoe verder deze naar rechts wordt gedraaid hoe harder deze gaat draaien de aansturing loopt toch via de printplaat of zit er aan de achterkant ook nog een mechaniek.als ik de knop draai dan merk je dat je de klep bediend en het gedeelte waar je de ventielator mee bediend geeft een ligt gevoel net of er niets gebeurd.gaat deze schakelaar ook vaak stuk!!!!!!!!!!!!!!.

Wat precies waar zit weet ik niet, soms wordt in een door de fabrikant bepaalde stand van de kleppenkast de fan in stand 1 geschakeld. Daarnaast kan het mogelijk zijn dat de fan alleen ingeschakeld kan worden als er circulatie mogelijk is.
Dat de weerstand behoorlijk heet wordt in stand 1 of 2 is ook normaal, Als de weerstand heet wordt terwijl de fan stilstaat?? is er toch iets mis met de motor...
Meestal is ter beveiliging ergens een beveiliging in het systeem opgenomen. bv in de vorm van een bi-metaal. of een thermo-koppel.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.