auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 205: ontluchten brandstofsysteem

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.8 turbo

Hallo allemaal,

Vandaag brandstof inspuitpomp vervangen van deze auto, inmiddels alles weer aangesloten.
Hoe kan ik het beste de leidingen ontluchten.
De pomp is een lukaspomp.

Alvast bedankt voor de reacties.

Geplaatst door

205freak (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Eerst het systeem tot aan pomp handmatig ontluchten = m.b.v. balgje of pompje. Daarna moeren van de leidingen op de verstuivers even een slagje los. Iemand laten starten, de ander kijkt of er tijdens het (door)starten diesel druppelt bij de verstuivers. Als er uit alle 4 leidingen diesel druppelt, dan moeren vast en daarna starten, eventueel "helpen" door tijdens dit starten gelijktijdig het balgje of pompje te bedienen. Gewoon stationair laten lopen totdat motor fatsoenlijk loopt.

hans4074 0
badge

11 jaar

Ontluchten is goed gegaan, maar op de tweede verstuiver (vanaf distributie kant) geen brandstof. Is dit nog puur kwestie van lucht?
Motor draait rond, slaat niet aan. Ter info auto is van 93 en de pomp die erop gekomen is, is van 92.
Cijfers en letters op typeplaatje pomp komen niet overeen met pomp die eraf komt, pomp ziet er wel hetzelfde uit en was zo te plaatsen en aan te sluiten.
Ik vraag mij nu dus af of de inspuitvolgorde eventueel veranderd zou kunnen zijn? Dus dat er zoveel verschil in zou kunnen zitten?

205freak 0

11 jaar

staat de pomp op tijd, als er geen brandstof komt is dit geen oorzaak van lucht maar zal het vermoedelijk in de pomp zitten, inspuitvolgorde is het zelfde, 1342

jan5047 0
badge

11 jaar

dank voor reactie,
pomp staat op tijd, op stand verlaten gedemonteerd en weer gemonteerd, vergeten te vermelden maar tijdens poging vanmorgen pomp ook steeds iets verdraaid.
Heb niet het gereedschap om pomp exact op tijd te zetten, dus vandaar deze poging. Heb vraagbaak bij de hand. Kom daar ver mee,
maar mis net het laatste beetje expertise. (Was het maar een gti dan deed de auto het zo. zucht)
Kan er inwendig een verstopping zitten, daar ik op een verstuiver geen brandstof krijg?

205freak 0

11 jaar

Vraag verkeerd begrepen, de poelies van krukas, nokkenas en pomp staan op tijd.
Ik probeer door verdraaien van de pomp de motor aan de praat te krijgen.
Nu las ik ergens, dat als alles is los geweest er wel een halve tot hele liter lucht in het systeem kan zitten.
Dit duurt wel ff voor dat dat weg is.
Ik blijf proberen.

205freak 0

11 jaar

Auto loopt weer, wat leek goed te gaan ging niet goed.
Veel te weinig diesel naar de verstuivers. verder onderzoek wees uit dat membraan op filter stuk was.
Deze vervangen, boel ontlucht, starten en draaien.
Bleek achteraf niet de pomp te zijn dus.
Hoop werk voor niks.
Dank voor reacties en meedenken.

205freak 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.