👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Ondanks vele andere topics over dit onderwerp toch een vraag over niet werkende kachelventilator/aanjager, ik ben de oplossing nl nog niet tegengekomen. Aanjager hield er vorige maand spontaan onder het rijden mee op. Geen enkele reactie meer op handmatige instelling van niveau of op temperatuurinstelling via climate control. Ventilator zelf is niet defect: draait als er rechtstreeks 12V op staat. Zekering van zowel bedieningspaneel (nr 2, 5A) als kachel (nr 40, 40A) zijn goed. Kachelmodule verwijderd en op sloop een andere gehaald maar zonder resultaat. Spanning gemeten bij zekeringen en kachelmodule en daarbij valt me op dat de voeding op het deel met 28 zekeringen (voeding bij stand 1 of 2 contactslot) 12 V is maar de voeding van het deel met 12 zekeringen (voeding na starten motor) maar 7,5V. En 'dus' ook voeding van bij kachelmodule is 7,5V. Is dat normaal? En zo niet een mogelijk oorzaak van niet werkende aanjager?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als je rechtstreeks op de aanjager stroom hebt gezet, heb je de stekkers los gehad. Als die verkoold waren had je dat waarschijnlijk wel opgevallen. Kan anders ook nog in het contactslot zitten.
Inderdaad, geen verkoolde stekkers. Maar is ong. 7,5 Volt op zekeringen en kachelmodule normaal en zo nee: wat kan de reden zijn (in het contactslot).
12 jaar
Zat inderdaad in contactslot. De draad die pas na starten voeding krijgt werdt in contact niet goed doorverbonden met zwarte draad uit contactslot naar 12-zekering gedeelte met slechte spanning op zekering en verder als gevolg. Het elektrisch gedeelte van een ander contactslot over gezet en probleem was verholpen.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar