close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 406: koel problemen 406

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 16v (LFI)

sinds vervangen van de koppakking problemen met een zeer sterk schommelende motor temperatuur, kachel blijft lauw / koud via de ontluchting nippels op het thermostaathuis en op de slang bij de kachelradiateur komt er geen lucht meer uit.probleem is pas ontstaan na vervanging van de koppakking, waterpomp is nieuw , thermostaat is nieuw, radiateur word goed warm kachel heeft te wijnig doorstroming. zit er nog ergens een ontluchtings nippel verstopt of heb ik te maken met een toevallig tegelijk na de kop demontage verstopte kachel radiateur ??

Geplaatst door

rene9492 (0)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

rene weet je zeker dat de koppakking goed is.
zitten alleslangen goed.
zit er geen lucht bel in het systeem.
zo niet trek de slangen van de kachel radiateur los en laat de waterslang erop los en kijk of er een goede door stroming is.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

18 jaar

Hallo Jan
bedankt voor de input, echter koppakking is 100%zeker de juiste alle slangen zitten goed lucht is geen optie, is via de ontluchtingen al diverse malen ontlucht en auto heeft ook al met de voorkant zo ver mogelijk omhoog gestaan op de brug om eventuele luchtbellen er uit te krijgen, ga aankomende zaterdag de doorstroming nakijken maar kan volgens mij niets anders meer zijn als een verstopte kachelradiateur, wat direct de volgende vraag oproept, hoeveel werk is het vervangen van de kachelradiateur, moet dashboard er compleet uit?
ps het is een auto met volautomaat airco. (faselift type)

rene9492 0
badge

18 jaar

volgens de beschrijving moet het dashboard eruit. staat 4 uur voor, maar ik betwijfel of je dat red.

harry4203 2655
badge vip badge

18 jaar

peugeot geeft 1.40 uur tyd op wel de komplete stuur kolom demonteren
veel suc6 Rene

gait 0
badge

18 jaar

Bij de Phase I 406 hoeft het dashboard er niet uit. Volgens mij bij de Phase II ook niet. Wel moet de stuurkolom worden gedemonteerd. Als die weg is kan de kachelradiateur uit zijn behuizing worden geschoven en de nieuwe geplaatst worden. Ik ben er wel wat langer mee bezig geweest dan 2 uur. Voor je daarmee gaat beginnen, zorg dat je het juiste gereedschap hebt. Meer speciaal de torx schroevendraaier om de stuurkolom los te kunnen maken. Bij de Phase I zijn dat vrij grote torx schroeven met een punt in het middel (het bitje moet dus een gat in het midden hebben). Ik kon deze nergens los kopen, alleen in combinatie met een complete set doppen of bitjes (€ 60.- of meer). Gelukkig kon ik een bitje lenen van een automaterialen zaak.

Richard9710 0

18 jaar

Is de waterpomp al goed gecontroleerd? Mischien is die fout gemonteerd.

sgm 0

18 jaar

probleem opgelost, gas verdamper had nagenoeg geen doorgang van koelwater, temp blijft nu goed schommeld nog zeer licht zal nog wel een luchtbelletje inzitten

rene9492 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.