Peugeot 406 2000: Koelventilator

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: LFY, Motorinhoud (cc): 1800, Vermogen (kw): 81

Goedendag,
Ik heb een vraagje en ik hoop dat jullie mij daarmee kunnen helpen. Ik ben in het bezit van een Peugeot 406 break 1.8 16 V uit 2000. Nu is het zo dat ik van de week erachter kwam dat mijn linker koelventilatormotor niet meer werkte. Ik heb daarvoor de ANWB wegenwacht gebeld. Zijn conclusie was dat de linker motor niet meer goed werkte, deed het wel na een zetje, maar moet vervangen worden. Ook moesten de relais vervangen worden. De relais zijn inmiddels vervangen. Maar de koelventilatormotor is een ander verhaal. Na enig onderzoek vertelde mij iemand dat bij mijn model auto de oude versie van de koelsysteem aanwezig was en de gehele unit vervangen moest worden. Maar mijn vraag is: “Klopt dit wel?” Ik heb een afbeelding toegevoegd welke sterk lijkt op mijn model koelventilatoren op de radiator. Hier kun je zien dat de koelvin er af te halen is, weet alleen niet hoe de koelventilatormotor er op gemonteerd zit. Ik hoop dat één van jullie daar ervaring mee heeft en mij daar mee kan helpen. Ik zou het erg kunnen waarderen.

Groet,

René

ReneVDV1964

Geplaatst door ReneVDV1964 (0) , lid sinds 7 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

harry4203 (660) PRO, 7 jaar geleden

motortje wordt compleet met vin geleverd. waarom wil je em losmaken?

ReneVDV1964 (0), 7 jaar geleden

Hallo Harry, hartelijk dank voor je antwoordt...
Als ik deze wil vervangen moet het er toch op één of andere manier eruit komen. Ik moet zeggen dat ik een leek ben! Maar hoe zou jij het doen?
Groet,
René

harry4203 (660) PRO, 7 jaar geleden

motortje zit met 3 m6 moertjes vast in front

ReneVDV1964 (0), 7 jaar geleden

Hallo Harry, nogmaals bedankt voor je reactie. Inmiddels heb ik bij de sloop een koelventilatormotor geregeld, maar het ging er alleen niet zo gemakkelijk uit. Misschien zijn er diverse modellen op de markt, maar degene die ik uit elkaar moest halen had nogal wat voeten in de aarde. De gehele radiateur moest eruit. Zoals je zegt, er zitten 3 moertjes in front, maar achter deze moertjes zitten nog boutjes en deze waren kei verroest. Daarnaast kon ik de moertjes niet via de voorkant benaderen. Al met al een heel gedoe. Wat mijn verbazing wel schetste is dat de koelventilator die in de auto zit gewoon zijn werk doet na het vervangen van de relais. Ik ga om die reden nog niet de koelventilator vervangen gezien al het werk wat erin gaat zitten. Nogmaals bedankt voor je meedenken.

groet,

René

ReneVDV1964 (0), 7 jaar geleden

Bedankt voor je hulp...!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.