close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 307: Koelventilator blijft lang nadraaien

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6 HDI

Bij stilleggen van de motor blijft de koelventilator op hoge snelheid nadraaien.
Zelfs bij vriesweer en koude radiator blijft hij nadraaien.
Geen foutcodes
Iemand enig idee ?

Geplaatst door

bcs vremde (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Echt geen foutcodes????? Uitgelezen met dealer-apparatuur? Aansturing hoge en lage snelheid via test regelorganen gecontroleerd?
GMV defect?

hans4074 0
badge

14 jaar

En heb je de oplossing al?
Heb er ook een staan met precies hetzelfde probleem.

B.Windstra 0

14 jaar

is de laatste motorsoft aanwezig? anders eens updaten

indien er een roetfilter op zit, het computertje van het brandstofaditief eens uitwisselen met een nieuw/of van een andere wagen en telecoderen

Tim C 0
badge

14 jaar

Misschien een gekke/domme vraag?

Heeft deze airco of heb je die aan staan?

Heb het bij een Fiat Punto mee gemaakt dat in de winter bij het starten meteen de koelventilator op volle toeren draaide terwijl de airco uit was., bleek de hogedrukschakelaar defect te zijn.

TheoStek 0
badge

14 jaar

gebeurd vaker dat deze lang blijven draaien. de oplossing hiervan staat al ergens hier op de site ben er ook wel eens mee bezig geweest. is trouwens niks aan te doen is normaal bij deze type auto's zegt men.

apalracer 50
badge

14 jaar

Toch lijkt het op een kapotte weerstand gezien de omschrijving.......maar Jozef is vast naar de wintersport!

hans4074 0
badge

14 jaar

ff stomme vraag van de hobbyist

zit er een roetfilter op???
ja??? oplossing-> Dit blazen is het koelen van het roetfilter. Naarmate de km stand hoger wordt zal dit vaker gebeuren omdat het filter sneller moet regeneren. Hierbij loopt de temperatuur in het filter hoog op en deze moet dus gekoel

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.