Peugeot 406 TD: Koelventilatoren

Bouwjaar: 1998

Bij deze auto beginnen de koelventilatoren al bij ongeveer 50 graden te draaien en blijven draaien.
alle koelvloeistofsensors stekkers bovenop de motor al losgehaald maar de motoren blijven draaien. ook btandt het lampje STOP op het dashbord Wie weet of er nog ergen een verborgen sensor zit die de temp per ongeluk te heet meet waardoor dit probleem zich voordoet. ps de motor is echt niet te warm. Onder de bumper l zit een mini ecu die volgens mij dit alles moet regelen enm inderdaad als ik de stekker eraf trek stoppen de motoren maar het lampje op het STOP barndt nog wel. heeft iemand misschien dit eerder meegemaakt ?

R.arkes

Geplaatst door R.arkes (0) PRO , lid sinds 22 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Lampje6439 (0) PRO, 20 jaar geleden

Waarschijnlijk is die mini-ecu (Bitronkastje) defect, dit komt wel eens voor.
Zie topic: http://www.problemcar.nl/index.php?topic...
Zijn de stekkercontacten nog wel in orde?

R.arkes (0) PRO, 20 jaar geleden

Bruibe sensor is vervangen ook het bitron kastje, maar het probleem is nog hetzelfde.

oldtimer (0) PRO, 20 jaar geleden

Bruine sensor heeft te maken met de airco, groene met motormanagement en blauwe met temperatuurmeting en controle, ergens komt een verkeerd signaal binnen waardoor het bitronkastje denkt dat de motor heet is, het zou ook nog kunnen dat de massa van het bitronkastje niet goed is dan krijg je natuurlijk ook verkeerde signalen,kijk eens naar de ronde verbindingsstekkers in de motorkabelbundel bij de accu.Zoiets zal het wel zijn,de relais's voorin tussen de ventilatoren geven ook soms vreemde storingen,Succes Oldtimer.

R.arkes (0) PRO, 20 jaar geleden

Ik denk dat het Probleem is opgelost De ronde verbindingstekkers waren van binnen enkele iets aangetast deze heb ik schoongemaakt( ik hoop dat ze een goed contact houden) ook waren er enkele draden aan het doorslijten op de inl luchtbuis(rubber) Bedankt voor het meedenken

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.