Peugeot 308: koelvloeistof kookt in reservoir

Bouwjaar: 2008, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 88

beste mensen ik heb een peugeot 308 16vti die op lpg rijdt (g3)

het probleem is dat de koelvloeistof kookt na 10km rijden in het reservoir. en dan via het drukventiel in de dop weg loopt. nu is het wel zo dat de auto niet heet loopt de temperatuur blijft gewoon op 90 graden staan ook al is het reservoir leeg!!!!!

ik heb zelf al vervangen
1. thermostaat huis (incl thermostaat)
2. temperatuursensor (rechter zijde van de motor)
3. temperatuursensor ( voorzijde van radiateur/ boven in)

als ik de temperatuursensor (rechterzijde van de motor) er uit trek dan slaat de koel van wel aan. dus die werkt.

er komt geen witte rook uit de uitlaat! heb geen vermogens verlies! en rond om de cilinderkop is er geen zicht op lekkage's!

uitgelezen geen foutcode's aanwezig (wurth snooper)

help/help/help/help/help weet er geen raad meer mee!!!!!

alvast bedankt mensen

chow

Geplaatst door chow (0) , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 308? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

j@n-willem (0) PRO, 6 jaar geleden

Witte rook gaat niet altijd op, maar je waterpomp geeft wel doorstroming? En de dop van je koelvloeistof tank probeer die ook gelijk te vervangen.
Succes ermee,
Gr jw

harry4203 (450) PRO, 6 jaar geleden

lpg-verdamper lek?

kaleido 1 (1635) PRO, 6 jaar geleden

Als de lpg verdamper lek is , is dit te ruiken als je de dop van je tankje af draait , bij koude motor.
Koppakking is te controleren door het koelsysteem te laten controleren op aanwezigheid van verbrandingsgassen.
De onderste en bovenste waterslang van je radiateur , wat is daar de temperatuur van , als je tankje kookt ?

chow (0), 6 jaar geleden

de onderste en de bovenste slang van de radiateur zijn gloeiend heet als het koelvloeistof kookt. de lpg verdamper toont geen zicht van lekkage's. als ik met kouwe motor aan het tankje ruik(neem ik aan het koelvloeistof reservoir ) dan ruikt ik geen gas lucht gewoon zoete koelvloeistof.

kaleido 1 (1635) PRO, 6 jaar geleden

Laat je koelvloeistoftankje eens controleren op aanwezigheid van verbrandingsgassen , om een klein lekje in je koppakking uit te sluiten.

chow (0), 6 jaar geleden

dat ga ik dan maar eens laten doen. heeft u enig idee wat zo iets kost? en waar ik dat het best kan laten doen? bvd

kaleido 1 (1635) PRO, 6 jaar geleden

Zal niet de wereld kosten , bel even rond om te vragen of ze zoiets hebben .

j@n-willem (0) PRO, 6 jaar geleden

Al enige vordering betreft de auto?
Gr jw

chow (0), 6 jaar geleden

ben er toch zelf maar aan begonen. heb de cilinderkop eraf gehaald. inderdaad een hele kleine lekkage op cilinder 1. de kop laten vlakken en af laten presen alles was goed toen terug gemonteerd. motor loopt weer goed. ma nu is het zo heb het koelsysteem ontlucht bij de thermosstaat huis en bij de bovenste kachel radiateur slang. dat heb ik zo meerdere keren gedaan. in een tijdsbestek van 2 uur. maar nu is het zo ik krijg nog steeds koude/lauwe lucht in mijn auto ook al zet ik de verwarming op HI.

ps sorry voor de late reactie! en nogmaals bedankt voor u tijd en reactie's

j@n-willem (0) PRO, 6 jaar geleden

Kachel radiateur al een x v.v. komt vaak voor bij deze type 308.

chow (0), 6 jaar geleden

de kachel radiateur is vervangen voor een 2de handse en voordat deze is vervangen heb ik hem door gespoelt met water om de doorstroom te testen (beide kanten op)

j@n-willem (0) PRO, 6 jaar geleden

De doorstroom zegt niks, ik heb er al kweet niet hoeveel v.v. en de doorstroming is goed maar se kachel wordt niet warm.
Weet niet wat je hebt betaald op de sloop maar zo heel duur zijn ze niet. Alternatief market rond 60 euro volgens mij.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 308 of stel zelf een nieuwe vraag.