auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 205: koelvloeistoftemperatuurmeter, STOP, Motormanagementlampje brand

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Hoi,

een paar maanden geleden gebeurde het voor het eerst>>>

het zogenoemde 'koelvloeistoftemperatuur'-lampje en het 'STOP'-lampje gingen branden.
Toen dacht ik dat het waarschijnlijk door het zéér warme weer van die dag kwam en heb ik na
een kwartier de motor te laten afkoelen via blowers op heet open e.d. de motor weer gestart. Geen lampjes
meer, dus weer verder gereden.

Een paar weken geleden sprongen deze twee lampjes weer aan tijdens een redelijk normale inhaal-manoeuvre
op de snelweg en ben ik maar weer even op de vluchtstrook gaan staan om de motor (wederom met warm
weer) maar weer even te laten afkoelen.

Afgelopen vrijdag kwam echter de genadeslag... > de lampjes begonnen weer te branden, nu echter
bij een gewone buitentemperatuur en een snelheid van 100 km/H. Weer het gebruikelijke afkoelen op de vluchtstrook gehanteerd, maar na een half uurtje afkoelen startte de motor anders dan anders. Het geluid
van een diesel (terwijl ik toch echt op benzine rij) en een extra lampje >>> zo'n motortje met 'rookpluimpjes'
er boven... Motormanagementlampje...

Wat heb ik al gecontroleerd:

- koelvloeistof is voldoende aanwezig
- er lekt niks op de grond
- olie is voldoende aanwezig
- er is kortgeleden een nieuwe klepdekselpakking op gekomen
- ik ben geen doorsnee vrouw, ik rijd prima, haha

Wie kan me helpen?!

Groetjes,

Mariek

Geplaatst door

Mariek1 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Eerst maar even beginnen met uitlezen van het motormanagement, heeft vast een storing opgeslagen.

306 cabrio 0
badge

17 jaar

Slecht werkende thermostaat? Ben bang dat je blok aardig aan de kook is geweest met als gevolg een lekke koppakking of erger een scheur in de cilinderkop.

205freak 0

17 jaar

dan zullen we dat rijtje even checken! Alvast hartstikke bedankt! ik hou jullie op de hoogte.

Groet,

Mariek

Mariek1 0

17 jaar

Kropswolde???
Bij Hoogezand???

205freak 0

17 jaar

[quote=205freak]Kropswolde???
Bij Hoogezand???[/quote]
ja, woon je in de buurt dan?

dát zou nog eens goed uit komen! haha ;-)
We zijn er hier nog steeds niet uit... pfff

Groetjes!

Mariek1 0

17 jaar

Yep woon in Midwolda weet je waar dat is?
Wil de auto nog rijden of is het over en uit?

205freak 0

17 jaar

Auto al weer klaar?

205freak 0

17 jaar

[quote=205freak]Auto al weer klaar?[/quote]
hey!

wat leuk dat je nog even reageert!
ehm, nou, we dachten dat we 't gevonden hadden (m'n vriend is Ford-master, dus hij heeft er een pietsie
verstand van) >> we hebben de thermostaat vervangen. Was inderdaad kapot, die oude hebben we namelijk even getest in water dat we tot het kookpunt hebben gebracht, maar hij sprong niet open...
MAAR, nu is het nog steeds niet opgelost... nog steeds dezelfde lampjes die gaan branden... Het blijkt dus ook
de waterpomp te zijn... De slang ná de waterpomp is en blijft koud > Nieuwe waterpomp is in aantocht. Nu is alleen nog de vraag of de ventilator het na het vervangen van de waterpomp wel gaat doen, want die doet ook echt helemaal niks... Komt ook nog even een nieuw regelaartje tussen. Als het goed is moet dan alles het weer doen... maar ja, nog even afwachten tot volgend weekend dus... Ben benieuwd.

Mocht je nog tips hebben, dan hoor ik dat uiteraard graag!

Groetjes,

Mariek

Mariek1 0

17 jaar

p.s. er zit ook een tik in de motor... kan dat de injector (ofzoiets) zijn? Bij hoger toeren gaat 'ie ook sneller tikken... Valt dat ook op te lossen, móet dat opgelost worden of kan ik dat gewoon laten voor wat 't is...?

Mariek1 0

17 jaar

Zat idd ook aan je waterpomp te denken, wissel dan gelijk de disributieriem want alles moet toch los. Prima dat je regelaar wisselt voor aansturing ventilator, kan zeker geen kwaad.
Ja die tik, dat kan ik zo niet beoordelen, dat kan van alles zijn.
Mijn 1.4 in m'n 306 tikt ook, hou gewoon alle sapjes in de gaten en rij vrolijk door want die tik ja dat kan van alles zijn.
Echter heb jij wel een erg warme motor gehad, dat kan best wel inwendige schade hebben veroorzaakt.
Kijk na alle reparaties eens in de je koelvloeistofreservoir. Als dat borrelt terwijl de motor draait, is zeker je koppakking lek. Je hebt geluk met je monteur alhoewel ik een fordman liever niet aan een peugeot zie sleutelen :-)

Succes

205freak 0

17 jaar

[quote=205freak]Zat idd ook aan je waterpomp te denken, wissel dan gelijk de disributieriem want alles moet toch los. Prima dat je regelaar wisselt voor aansturing ventilator, kan zeker geen kwaad.
Ja die tik, dat kan ik zo niet beoordelen, dat kan van alles zijn.
Mijn 1.4 in m'n 306 tikt ook, hou gewoon alle sapjes in de gaten en rij vrolijk door want die tik ja dat kan van alles zijn.
Echter heb jij wel een erg warme motor gehad, dat kan best wel inwendige schade hebben veroorzaakt.
Kijk na alle reparaties eens in de je koelvloeistofreservoir. Als dat borrelt terwijl de motor draait, is zeker je koppakking lek. Je hebt geluk met je monteur alhoewel ik een fordman liever niet aan een peugeot zie sleutelen :-)

Succes[/quote]
waterpomp losgehaald en nieuwe gemonteerd desondakns gaan toch weer de mil ( malfunction indicator lamp ) lampen aan. Mechanisch zag het er redelijk uit. Alleen vreselijk veel bruine drap. Naar mijn idee al in geen eeuwen koelvloeistof ververst. Laat staan het systeem door gespoeld. Helaas geen Alkalische gasmeter meegenomen voor het controleren van de uitlaatgassen in het koelwater.
Proberen het systeem te laten doorpompen zonder thermostaat om te zien of alles doorspoeld. Vreemde bijzaak is dat er na de pomp en in de radiateur het koelwater redelijk koud aanvoelt.

Laatste poging van vandaag is draaien zonder thermostaat.

En sleutel alleen aan een Peugeot omdat ik van mijn meissie houd. Anders niet hoor hehe...........
Groet, de Ford master.( of in dit geval de minder hehe )

Mocht je nog iets weten, dan hoor ik het graag van je.

Groet,

Paul en Marieke
0653575855

Mariek1 0

17 jaar

Hoi Paul en Marieke,

De freak gaat eerst een week met vakantie, naar het zonnige zuiden.
Ik beloof je dat als ik er weer ben, ik je zal bellen om te vragen hoe het er voor staat.
Midwolda is niet zover weg, dus als je leeuw nog rijden wil kan hij deze kant wel op.
Samen komen we er wel uit toch, Fordmaster?
Hoop dat al je elektronica van het merk Bosch is met eventueel dezelfde serienummers als van mijn 306.
Kunnen we dingen uitwisselen en zo uitvogelen wat er mis kan zijn.
Ik neem contact met jullie op.

Groetjes van 205 freak

205freak 0

17 jaar

[quote=205freak]Hoi Paul en Marieke,

De freak gaat eerst een week met vakantie, naar het zonnige zuiden.
Ik beloof je dat als ik er weer ben, ik je zal bellen om te vragen hoe het er voor staat.
Midwolda is niet zover weg, dus als je leeuw nog rijden wil kan hij deze kant wel op.
Samen komen we er wel uit toch, Fordmaster?
Hoop dat al je elektronica van het merk Bosch is met eventueel dezelfde serienummers als van mijn 306.
Kunnen we dingen uitwisselen en zo uitvogelen wat er mis kan zijn.
Ik neem contact met jullie op.

Groetjes van 205 freak[/quote]
Fijne vakantie.
Veel plezier en tot snel

Mariek1 0

17 jaar

Hoi Marieke,

Heb je een paar x gebeld maar krijg steeds je voicemail van je mobiel. Heb een keer ingesproken maar niets van je gehoord.
Dat geeft allemaal niet, was ff benieuwd hoe t met de auto is.

Groetjes

205freak 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.