Heeft iemand het volgende probleem al ondervonden ?
Sinds korte tijd gooide mijn HDI koelvloeistof uit de tank, wat duidt op overdruk.
Bleek nu dat de koppakking lek was naar het vloeistof kanaal.
Op zich geen probleem, buiten dat werd er ook geconstateerd dat de 8 kleppen allemaal krom waren aan 1 zijde.
Aangezien de auto netjes in onderhoud (bij dealer) en altijd warm gereden is lijkt me dit toch op een fabrieksmatig probleem na 130.000km.
HOE KAN DIT ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Lekke koppakking op die kilometerstand wijst toch ondanks alles wat u zegt op koud plankgas wegrijden.Die kromme kleppen kan ik eigenlijk zo niet verklaren tenzij de motor een keer overtoert is geweest, fout schakelen?Wat mischien ook wel weer overeen komt met het eerste. Deze motoren zijn namelijk bij normaal gebruik en onderhoud "onverwoestbaar".
Dank Oltimer Jansen, inmiddels rijdt ie weer als een visje.
Ik kan er alleen nog steeds niet over uit, aangezien ik er normaal gesproken 20 minuten over doe om de wijk uit te komen, dan is tie wel warm ! Op de snelweg natuurlijk wel eens doorrijden tot 140-150, maar dat hoeft ook geen probleem te zijn. Ben de enige berijder en meer dan 4000 toeren (bij een stoplichtsprintje) heeft ie nog nooit gedraaid. Gezien het gemiddeld verbruik (meestal snelweg) van ruim 1 op 18 lijk ik mezelf onder de "rustige" rijders te scharen.
Kan de APK een probleem opleveren met onbelast toeren draaien ?
Enige wat daar uit kwam was een waarde waarvan de dealer zij dat hij wel eens betere had gezien. Wellicht dat dat de genade-slag is geweest ?
Uit het aantal opmerkingen door u geplaatst kan ik opmaken dat u peugeot monteur bent !?
Ik zou anders haast geloven dat er van "beginaf aan" al iets niet 100% heeft gezeten.
Ik denk dat we toch eens gaan proberen om met Peugeot NL contact op te nemen voor een coulance regeling oid.
20 jaar
Noem een chef-monteur nooit "monteur". Dan worden ze boos. In het geval van Oldtimer (chef Peugeot-monteur) zal het overigens wel meevallen.
Jan, sorry, ik zal er op letten volgende keer. (volgens mij werken jullie op de zelfde plek)!
Maar goed, ik begrijp dat het niet echt een veel voorkomend probleem is, wel balen met de kosten die er mee gemoeid zijn.
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar