👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo!
Ik heb een raar probleem met mijn auto waar ik al een tijdje mee zit. Ik vermoed een of andere druklager of iets in die richting. Mijn garage weet er ook niet echt veel mee te doen behalve dan de complete koppeling te reviseren, maar ik denk niet dat dat het probleem is.
Het probleem is als volgt,
Op hele willekeurige momenten blijft de koppeling steken of krijg ik hem niet in zijn versnelling. Ik moet dan echt wat kracht gaan zetten om hem in de versnelling te krijgen of eruit. Daarnaast als ik hem in zijn vrij heb staan en laat de koppeling los hoor je ook een ratelgeluid uit de koppeling komen, zodra ik de koppeling intrap is dit weg. Ook als ik in zijn 1 of 2 rij hoor je die ratel weer maar dan zachter. Koppelingsplaten kunnen het denk ik niet zijn aangezien hij prima rijdt zodra hij in zijn koppeling zit (geen geslip of overtoeren). Alleen dan echt het probleem met het schakelen zelf.
Dit gebeurd echt op compleet willekeurige momenten! De ene keer rijdt hij als een zonnetje en de andere keer sla ik weer een groen licht over omdat ik hem weer niet in zijn versnelling krijg.
Iemand iedeeën? Als ik wat goeie theorieën heb kan ik namelijk hiermee naar de garage toe zodat hun misschien ook weer meer weten en misschien wat kunnen leren hiervan ;)
Misschien ook om te weten: eerst had ik dit probleem toen ik de auto net kocht. De garage dacht dat het aan de koppelingshuisvloeistof ofzo lag en heeft dit helemaal vervangen. Toen leek het probleem verholpen te zijn maar na ongeveer 500-600 km begon het weer. Hierna hebben hun wat olie eruit gehaald en toen ging het weer voor een aantal kilometer maar nu beginnen de problemen weer.
Het gaat om een Peugeot 306 Break uit 1994 geloof ik (of '96) niet zeker meer. in ieder geval een 1.6.
Alvast bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ja je gaat toch aan een probleem met de koppeling denken want ik neem aan dat ze de bediening al gecontroleerd hebben.
dus zo n gek idee om de koppeling los tehalen is het niet voor het zelfde geld is er iets met de drukgroep.
groetjes jan.
1-Een 306 heeft gewoon een kabel hoor.... en de break kwam er pas in 1997
2 Als de kabel goed is, te controleren door iemand die op het pedaal trapt en dan kijken of de hefboom op het koppelingshuis bediend wordt, dan zit
er toch weinig anders op dan de zaak open te maken en koppeling en/of drukgroep/ lager te reviseren...
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar