Peugeot 307: koppeling gaat schokkend (47.000km)

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6 HDI 90pk

Koppelingspedaal gaat met schokjes bij intrappen of opkomen.
Dit gebeurt enkel bij file rijden en met warme motor. Wanneer je dan de motor aflegd, en het koppelingspedaal traag intrapt en laat opkomen, hoor je een knakkend geluid thv de versnellingsbak.
Ik ben al een 3 tal keren naar de dealer geweest maar dan gebeurt het natuurlijk niet.
Het koppelingspedaal en de bediening op de versnellingsbak is al gesmeerd, zonder resultaten.
Dealer wil niet zomaar de koppeling/drukgroep vervangen zonder het zelf gehoord te hebben. Ik begrijp dit volkomen, maar ondertussen word ik er dagelijks mee geconfronteerd. Wie weet er meer over dit probleem.
Oldtimer kan jij me helpen?
Ik heb een opname van het geluid.
Stuur mij een mail en bezorg het.

Dirk2301

Geplaatst door Dirk2301 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

oldtimer (0) PRO, 16 jaar geleden

Toevallig verleden week op een cursus bij peugeot een van mijn medestudenten over hetzelfde gehoord, ik denk dat de dealer gewoon een ppd moet doen,gezien de auto nog in de fabrieksgarantie zit .
Als hij dan geen oplossing krijgt gewoon een aanvraag doen , Ticketnummer aanvragen en losmaken.
Ik weet dat het een vervelend traject is gezien ze in Belgie met dezelfde helpdesk te maken hebben als wij hier, onder leiding van een belg ,dat wel,maar het moet nou eenmaal zo.
Gaat gewoon minimaal een dag duren om duidelijkheid te krijgen,
wens je veel succes,

Dirk2301 (0), 16 jaar geleden

Oldtimer, bestaat hiervan al een infoflash?

oldtimer (0) PRO, 16 jaar geleden

Volgens mij nog niet vandaar de ingrijpende manier om via de techsupport een ticket te krijgen, als er een infoflash van was hoefde dat niet meer.

206gti (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=oldtimer]Volgens mij nog niet vandaar de ingrijpende manier om via de techsupport een ticket te krijgen, als er een infoflash van was hoefde dat niet meer.[/quote]
Over de ingrijpende manier van ticket aanvragen kan ik helaas meepraten. Waarschijnlijk moet je omdat je de oorzaak kent een AB aanvragen bij de garantie afdeling en dan de boel loshalen, drukgroep vervangen en rijden maar weer.

oldtimer (0) PRO, 16 jaar geleden

Maar als de garantie afdeling geen ticket heeft doen ze niks.

Dirk2301 (0), 16 jaar geleden

Er is door de dealer een info verstuurd naar peugeot.
Nu is het wachten op een antwoord.
Word vervolgd.

Dirk2301 (0), 16 jaar geleden

Vandaag bericht gekregen.
Probleem is onbekend bij peogeot.
Advies: verder blijven rijden tot het erger word.
Koop je een nieuwe auto om zorgeloos te kunnen genieten ......
Gezocht: dealer in de wijde omgeveing van Lokeren (Belgie) dit dit probleem erkend en of serieus neemt.
Stuur gerust een persoonlijke mail.

206gti (0) PRO, 16 jaar geleden

Dan neemt inderdaad je dealer het probleem niet serieus anders hadden ze wel wat meer hun best gedaan. Helaas zitten wij wel erg bij jou uit de buurt en ook nog in Nederland.

oldtimer (0) PRO, 16 jaar geleden

Je zou geen genoegen moeten nemen met het antwoord. En dat goed duidelijk maken aan de dealer.Vooral omdat volgend jaar de garantie verloopt, zoek het maar hoger op ,via de TD van de Importeur of bij ons is dat via klantenservice. Gewoon vragen om een beoordeling en geen genoegen nemen met de uitspraak, "dit is een produkteigenschap". anders een consumenten organisatie inschakelen.

Dirk2301 (0), 16 jaar geleden

Ik ga vandaag nog eens langs om het probleem voor te leggen.
Zelf vermoed ik dat het druklager en of drukgroep de problemen veroorzaakt.
Indien ze het terug ontkennen is het de allerlaatste keer dat ik er geweest ben.
Onlangs heb ik voor de herstelling van een ongeval ook 3 keer moeten terug gaan vooraleer alles naar behoren hersteld was. (groot kleurverschil - motorkap slecht geplaatst - , daarna aflopers in de vernis en stof in de lak - nu, wat ik zelf wel zal oplossen: crome kapjes over de mistlampen en hoekbeschermers van de bumper welke niet volledig vast zitten.

Dirk2301 (0), 16 jaar geleden

Ben deze middag bij andere dealer geweest.
Binnen 2 weken word de koppeling gedemonteerd en vervangen.

oldtimer (0) PRO, 16 jaar geleden

Veel succes toegewenst Dirk.

Dirk2301 (0), 16 jaar geleden

Ik probeer om na de herstelling foto's te plaatsen van de koppeling.

Dirk2301 (0), 16 jaar geleden

Oplossing: Koppeling - drukgroep & lager zijn vervangen.
Oorzaak: de hefboom welke op het druklager drukt liep droog + kapot druklager.
Drukgroep is uit voorzorg ook vervangen.
Heb nu ook veel minder trillingen bij hernemingen rond 1500 a 1800tr/min.

oldtimer (0) PRO, 16 jaar geleden

Dirk, blij dat het opgelost is, je ziet, de aanhouder wint, geeft de ene dealer geen oplossing- zoek een andere.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.